رحمانی-مردم-باید-در-دفاع-مستقلانه-بسیج-شوند

رییس مجلس نمایندگان از مدیران نهادهای امنیتی و دفاعی و رهبری حکومت خواسته است که مردم را در دفاع مستقلانه و خودی سهیم کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ میررحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان کشور در نشست امروز (دوشنبه، ۲۴ جوزا) این مجلس از تشدید خشونت‌ها و حملات هدفمند بر غیرنظامیان به‌ویژه در غرب شهر کابل ابراز نگرانی کرد و گفت که مردم باید از طریق بسیج فراگیر سیاسی و ملی در دفاع مستقلانه سهیم شوند.

وی گفت که رهبری حکومت و مدیران نهادهای امنیتی باید در پالیسی‌ها و تاکتیک‌های جنگی تجدید نظر کنند. همچنان مردم و جوانان کشور در دفاع از ارزش‌ها، آبادی‌ها و جان شهروندان کشور در کنار نیروهای امنیتی وارد صحنه شوند و مشروعیت «نظام جمهوریت» را تقویت بخشند.

به گفته‌ وی، مردم افغانستان به‌خاطر تشدید حملات طالبان و افزایش ناامنی‌ها، در شرایط سخت قرار گرفته‌اند و روزهای تلخ را تجربه می‌کنند. نیروهای امنیتی در سنگرها، بدون کم‌ترین توقع با انگیزه‌ی قوی در برابر حملات طالبان ایستادگی می‌کنند.

در همین حال، میررحمان رحمانی به کمیسیون‌های امور داخلی و امور دفاعی و تمامیت ارضی مجلس نمایندگان وظیفه داد تا با بررسی ناتوانایی‌ها و کمبودی‌ها در سکتور امنیتی و دفاعی، طرح بیرون‌رفت از اوضاع کنونی را به نشست عمومی این مجلس شریک کنند.

آقای رحمانی همچنین با اشاره به چالش‌های نیروهای دفاعی و امنیتی در سنگرها، به کمیسیون امور دفاعی و تمامیت ارضی مجلس نمایندگان وظیفه داد که با مسئولان وزارت دفاع در تماس شود و مشکلات آنان را رفع کند.

این درحالی است که روز گذشته، محمد اشرف غنی، رییس جمهور به مسئولان امنیتی هدایت داد که با هماهنگی و پلان منظم، تهدیدات و تحرکات دشمن را در سرتاسر کشور دفع کنند.

رحمانی: مردم باید در دفاع مستقلانه بسیج شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد