روز-ملی-سرباز؛-توطیه-علیه-نظام-به-شکست-می‌انجامد

معاون دوم ریاست جمهوری به مناسبت گرامی‌داشت از روز ملی سرباز(۹، حوت) می‌گوید که حافظان راستین توانایی مبارزه با هرگونه توطیه علیه نظام را دارند.

به گزارش افغان نیوز: محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری به مناسبت فرارسیدن نهم حوت "روز ملی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور" با نشر اعلامیه گفته است که تجلیل از مدافعان راست قامت وطن به معنای ارج گذاری به فداکاری‌ها نیروهای امنیتی بوده و افغان‌ها نه تنها در نهم حوت بلکه همیشه مدیون و سپاسگذار فرزندان برومند شان هستند. 

بدون تردید تمامیت ارضی و استقلال و دستاوردهای بی بدیل و تاریخی مردم افغانستان در زمینه هایی چون نهادهای امنیتی، نهادهای قانونی و اداری مدرن، آزادی های مدنی، آزادی بیان، حقوق بشر و نسل بیدار و تحصیل کرده کشور محصول تلاش و زحمت های نیروهای امنیتی و سربازان شجاع کشور هستند. 

افغانستان امروز به عنوان یک شخصیت حقوقی و دارای جایگاه بلند در عرصه بین المللی بر بازوان توانمند و اراده پولادین جوانان دلیر ما در نهادهای امنیتی کشور متکی است. 

دشمنان و کسانی که در این روزها بی‌شرمانه در سایه نظام، آواز بازگشت به گذشته و نابودی نظام را سر می دهند بدانند که نیروهای امنیتی افغانستان به عنوان حافظان راستین توانایی مبارزه با هرگونه توطیه دارند. 

این درحالی است که کابینه‌ی افغانستان در سال ۱۳۹۵ روز ملی نیروهای امنیتی را تصویب و پس از آن، این روز درج تقویم رسمی افغانستان شد. 

امان‌الله خان شاه سابق کشور در روز نهم حوت ۱۲۹۷ در اعلامیه‌ی معروف خود گفت که پس از این افغانستان در امور داخلی و خارجی خود استقلال کامل دارد.

روز ملی سرباز؛ توطیه علیه نظام به شکست می‌انجامد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد