روسیه-از-شورای-بالتیک-خارج-شد

وزارت خارجه روسیه از خروج این کشور از شورای کشورهای حوزه دریای بالتیک خبر داده و تاکید کرد که این خروج بر حضور روسیه در منطقه هیچ تاثیری ندارد.

به گزارش افغان نیوز؛ در بیانیه وزار خارجه روسیه آمده است؛ مسکو به این نتیجه رسیده که کشورهای غربی این شورا را در جهت اهداف اقتصادی به انحصار خود در آورده اند که به ضرر روسیه است.

این اقدام روسیه پس از آن رسانه‌ای شد که کشورهای حوزه دریای بالتیک در همراهی با تنش آفرینی‌های محور غرب به سرکردگی امریکا، شماری از دیپلمات‌های مسکو را به بهانه تحولات اوکراین اخراج کردند، اقدامی که روسیه قول داده بود به آن پاسخ مناسبی بدهد.

شورای کشورهای دریای بالتیک که مقر اصلی آن در استکهلم قرار دارد به ابتکار دانمارک و آلمان در پایان جنگ سرد تاسیس شد و اهداف آن پیشبرد ثبات و امنیت و ارتقای همکاریهای اقتصادی بین کشورهای حاشیه دریای بالتیک بود.

شورای کشورهای دریای بالتیک (CBSS) یک سازمان بین‌المللی است که در سال 1992 بنیانگذاری شد و از 11 کشور روسیه، دانمارک، استونی، فنلند، آلمان، ایسلند، لتونی، لیتوانی، ناروی، لهستان و سویدن تشکیل شده است و شماری از کشورها نیز به عنوان عضو ناظر در این شورا حضور دارند.

این در حالی است که وزارت خارجه روسیه نزدیک به یک ماه پیش با صدور بیانیه‌ای گفت که مسکو تمام کارمندان کنسولگری‌های لتونی، لیتوانی و استونی در این کشور را عنصر نامطلوب اعلام کرده است.

روسیه از شورای بالتیک خارج شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد