حمایت-امریکا-از-اعتراضات-مدنی-در-ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اعتراضات مدنی مردم در ایران حمایت و از شجاعت آنان برای طلب حق شان ستایش کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، ناوقت یکشنبه شب در تویتی نوشت: «معترضان شجاع ایرانی به خاطر حق‌شان ایستادگی می کنند. مردم ایران حق دارند تا حکومت‌شان را حسابده قرار بدهند.»

این مقام ارشد ایالات متحده افزوده است:‌ «ما از حق اجتماعات‌ صلح آمیز و آزادی بیان به صورت  مجازی و حضوری بدون ترس از خشونت و انتقام، حمایت می‌کنیم.»

این درحالی است که دور جدید اعتراضات سراسری نه روز قبل در شهر خوزستان ایران آغاز شد. با وجود حضور گستردهٔ قوای امنیتی و سرکوب معترضان توسط نیروهای ویژه و لباس شخصی ایران، این اعتراضات تا حال دست‌کم به ۲۱ شهر در هشت ولایت ایران گسترش یافته است.

بر اساس گزارش هایی که در رسانه‌های اجتماعی نشر شده است، در شبانه روز گذشته تجمعات مردمی در ولایت‌های خوزستان،‌کهگیلویه و بویراحمد،‌ چهارمحال و بختیاری،‌ لرستان و سایر مناطق ایران از جمله مناطق جنوبی تهران ادامه داشته است.

بر اساس این گزارش‌ها ،‌قوای امنیتی ایران در جریان برخورد با معترضان از سلاح گرم نیز استفاده کرده است. در جریان این اعتراضات، شماری از معترضان کشته و زخمی شده اند و تعدادی از آنان توسط قوای امنیتی دستگیر شده اند. اما صدای امریکا صحت و سقم این گزارش‌ها را مستقلانه تایید نتواسته است.

اعتراضات مردمی پس از آن در ایران آغاز شد که قیمت مواد خوراکی در سراسر این کشور به طور کم سابقه افزایش یافته است.

حمایت امریکا از اعتراضات مدنی در ایران

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد