روسیه-دو-سامانه-اس-اوکراین-را-منهدم-کردیم

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که دو سامانه موشکی دفاع هوایی اس -۳۰۰ اوکراین را منهدم کرده است.

 به گزارش افغان نیوز؛ ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در یک نشست خبری اعلام کرده که دو سامانه موشکی پدافند هوایی اس-300 را در منطقه سومی اوکراین در نزدیکی مرز روسیه سرنگون کرده‌اند.

کوناشنکوف با اشاره به اینکه حملات در مناطق مختلف اوکراین ادامه دارد، گفت که 2 مرکز فرماندهی، 11 استحکامات و 4 زرادخانه حاوی مهمات، موشک و توپخانه اوکراین با موشک هدف گرفته شده است.

او تاکید کرد که یگانهای موشکی و توپخانه‌ای روسیه، 6 مرکز فرماندهی ارتش، 13 توپخانه و 123 منطقه تجمع سربازان و خودروهای فنی اوکراین را منهدم کرده‌اند. سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: در نتیجه این حملات نزدیک به 150 «نیروی مسلح ملی‌گرا» از پای درآمدند.

کوناشنکوف تصریح کرد؛ تا به امروز 165 هواپیما، 125 بالگرد، 879 هواپیمای بدون سرنشین، 306 سامانه موشکی پدافند هوایی، 3 هزار و 98 دستگاه تانک و خودروی زرهی، 381 موشک پرتاب چند لوله، 1525 هویتزر و خمپاره انداز و 2 هزار و 94 خودروی ویژه نظامی متعلق به ارتش اوکراین منهدم شده است.

حمله نظامی روسیه به اوکراین وارد هشتاد و دومین روز خود شده است. حملات روسیه بیشتر در شرق اوکراین متمرکز شده و برای تصرف کارخانه فولاد آزوف‌ستال تلاش می‌کند.

روسیه: دو سامانه اس - 300 اوکراین را منهدم کردیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد