روسیه-افغانستان-نباید-میدان-تنش‌های-ژئوپولتیک-تبدیل-شود

دبیر شورای امنیت روسیه می‌گوید که اگر طالبان نتوانند وضعیت را عادی کنند، احتمال دارد تحولات در افغانستان بر اساس یک سناریوی فاجعه بار، پیش برود.

به گزارش افغان نیوز؛ نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه در نشست سالانه دبیران شورای امنیت«کشورهای مستقل مشترک المنافع» گفته است که اگر مقامات کابل نتوانند وضعیت را عادی کنند، ممکن است تحولات این کشور بر اساس یک سناریوی فاجعه بار پیش برود.

دبیر شورای امنیت روسیه گفته است که اگر جامعه جهانی نتواند به طور موثر از مردم افغانستان حمایت کند، ممکن است رویدادها در این کشور بر اساس یک سناریوی فاجعه‌بار از جمله دور جدید جنگ داخلی، فقر عمومی و گرسنگی پیش برود.

پاتروشف افزوده است: «نباید اجازه داد که افغانستان بار دیگر به عرصه ای برای ماجراجویی های ژئوپولیتیک نسنجیده بازیگران خارجی تبدیل شود. منظورم در وهله اول تلاش های آمریکا و متحدانش برای استقرار در منطقه از جمله در کشورهای مستقل مشترک المنافع به بهانه وخامت وضعیت در افغانستان است. چنین ابتکاراتی باید مطابق با تصمیماتی که قبلاً در سطوح عالی اتخاذ شده است، خنثی شود».

او خطاب به دبیران شورای امنیت کشورهای مستقل مشترک المنافع گفته است:  امروز بیش از هر زمان دیگر برای ما مهم است که تلاش‌های مان را برای همکاری هماهنگ و سازنده در مسیر افغانستان، متحد نمایم.

این در حالی است که روسیه چندی پیش نشست مسکو در مورد افغانستان را برگزار کرد و در پایان نشست نمایندگان کشورهای اشتراک کننده از طالبان خواستار ایجاد دولت همه شمول و احترام به حقوق زنان و دختران در افغانستان شدند.

روسیه: افغانستان نباید میدان تنش‌های ژئوپولتیک تبدیل شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد