روسیه-مسیرهایی-را-برای-کمک‌-بشردوستانه-به-اوکراین-باز-خواهد-کرد

ارتش روسیه اعلام کرده است که مسیرهایی را برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به اوکراین و تخلیه غیرنظامیان از چهار شهر این کشور باز خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ ارتش روسیه امروز( دوشنبه، 16 حوت) اعلام کرد که مسیرهایی را برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به اوکراین باز خواهد کرد

تاکنون شمار و محل دقیق این مسیرها مشخص نشده است اما؛ ارتش روسیه می‌گوید از «چندین معبر» امکان رساندن کمک‌های بشردوستانه فراهم خواهند شد

به گزارش رسانه‌های روسیه این اقدام در پی درخواست امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه انجام می‌شود

ارتش همچنان از ایجاد چند کریدور بشردوستانه و برقراری آتش‌بس محلی برای تخلیه غیرنظامیان از شهرهای خارکیف، کی‌يف، ماریوپل و سومی خبر داده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای با اعلام برقراری «وضعیت سکوت» از ساعت ۱۰ بامداد امروز (دوشنبه، 16 حوت) که به نظر می‌رسد به آتش بس اشاره داشته باشد، یادآور شد که همزمان چند کریدور بشردوستانه برای تخلیه غیرنظامیان باز شده است.

در این بیانیه آمده است که این تصمیم نیز پس از «درخواست شخصی» امانوئل ماکرون در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین گرفته شده است.

تلاش برای تخلیه غیرنظامیان از بندر محاصره شده ماریوپل در جنوب شرق اوکراین طی روز‌های اخیر با شکست مواجه شد و دو طرف یکدیگر را نقض شرایط تخلیه و از سرگیری حملات متهم کردند. ارتش روسیه در حالی از توقف حملات و بازکردن مسیرهایی برای تخلیه غیرنظامیان از برخی شهرهای بزرگ اوکراین خبر داده که دور سوم مذاکرات میان دو طرف درگیر قرار است امروز دوشنبه برگزار شود.

روسیه مسیرهایی را برای کمک‌ بشردوستانه به اوکراین باز خواهد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد