وعده‌های-بایدن-به-رئیس-جمهور-اوکراین

رییس جمهور امریکا به زلنسکی اطمینان داد که دولت او در حال افزایش کمک‌های امنیتی، بشردوستانه و اقتصادی به اوکراین است.

به گزارش افغان نیوز؛ ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، شامگاه شنبه به وقت شرق آمریکا گفت بار دیگر‌ با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفت‌وگو کرده است. 

او‌ گفت که در‌ این تماس درباره مسائل امنیتی، حمایت مالی از اوکراین و ادامه تحریم‌ها علیه روسیه با بایدن سخن گفته است.

در همین حال، نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، در جریان سفری اعلام‌نشده به مسکو، با ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، دیدار و درباره جنگ اوکراین و همچنین توافق هسته‌ای با ایران با او گفت‌وگو کرده است.


رییس جمهور اوکراین، دیروز شنبه پنجم مارچ ( ۱۴ حوت) تاکید ورزید که مردم اوکراین از جنگ عقب نشیني نه خواهند کرد و به مقاومت ادامه خواهند داد.

آقای زلنسکی گفت: «هر متر خاک اوکراین ما که به مظاهره ها و تحقیر اشغالگران دوباره بدست می آید، یک قدم به سوی پیشرفت است.»

هرچند نیروهای روسی شهرهای خارکیف، مایکولایف، چرنایف و سمی را محاصره کرده اند ولی نیروهای اوکراینی توانستند که در قسمتهای مرکزی و جنوبشرقی آنکشور تلسط خود را برشهرهای عمده حفظ کنند.

این درحالی است که کشورهای غربی دربرابر تهاجم روسیه از اوکراین قویاً حمایت کرده اند. اسلحه و کمکهای دیگر فراهم کرده اند و بالای روسیه تحریم وضع کرده اند، ولی جنگ را خود اوکراینی ها به پیش میبرند که تااکنون از خود مقاومت خوبی نشان داده اند.

وعده‌های بایدن به رئیس جمهور اوکراین

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد