سفارت-افغانستان-در-امریکا-تعطیل-می‌شود

نیویارک تایمز در گزارشی نوشته است که سفارت افغانستان در امریکا به علت نداشتن پول برای پیش‌برد امور خود، تعطیل می‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ روزنامه نیویارک تایمز روز جمعه(20 حوت)در گزارشی به نقل از مقام‌های وزارت خارجه امریکا نوشته است که سفارت افغانستان در واشنگتن بدون حمایت یک دولت به رسمیت شناخته شده و به علت نداشتن پول برای پیش‌برد امور خود، تعطیل می‌شود.

طبق این گزارش دیپلماتان افغانستان که توسط دولت پیشین و تحت حمایت امریکا منصوب شده بودند، ۳۰ روز فرصت دارند که برای اقامت و یا ویزای بشردوستانه جهت ماندن در امریکا درخواست بدهند. به تحلیل نیویارک تایمز، اگر این دیپلماتان به افغانستان برگردند، ممکن است که با تهدید روبه‌رو باشند و اگر درخواستی برای اقامت قانونی ندهند و یا ویزای بشردوستانه درخواست نکنند، ممکن است اخراج شوند.

مقام‌های امریکایی گفته‌اند که این دیپلماتان به افغانستان باگزدانده نمی‌شوند، اما مشخص نیست که کجا خواهند رفت.

دو مقام وزارت خارجه امریکا گفته‌اند که نزدیک به ۲۵ دیپلمات از ۱۰۰ نفری که در سفارت افغانستان و یا دفاتر مربوط آن کار می‌کردند، هنوز درخواست اقامت نداده‌اند.

پس از سقوط کابل، سیتی بانک امریکا برای جلوگیری از نقض تحریم‌های امریکا، حساب‌های بانکی سفارت افغانستان را بسته کرده است.

ده‌ها دیپلمات افغانستان از ماه اکتوبر به این سو معاش نگرفته‌اند و در پیش‌برد چرخ زند‌گی خود با مشکل روبه‌رو شده‌اند. برخی دیپلماتان مجبور شده‌اند که در یک محل ارزان خانه اجاره کنند.

سفارت افغانستان در امریکا تعطیل می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد