رویداد-کندز؛-تهدید-جدی-علیه-شیعیان-افغانستان

مسوول بخش آسیا در سازمان دیدبان حقوق بشر در واکنش به انفجار کندز می‌گوید: این گونه رویدادها نشان می‌دهد که اقلیت‌ها به ویژه شیعان در افغانستان با خطر روبرو اند.

به گزارش افغان نیوز؛ پتریشا گاسمن، مسوول بخش آسیا در دیدبان حقوق بشر گفته است: «بمبگذاری تکان‌دهنده در مسجد گذر سید آباد کندز، نشان می‌دهد که جان افغان‌ها تا چه حد با خطر روبرو است، به ویژه تهدید برای شیعیان واقعی است».

خانم گاسمن افزوده است که این اقلیت{شیعان} در سال‌های گذشته هدف حملات مرگبار در افغانستان قرار گرفته و هیچ‌کس هم برای آن پاسخگو قرار نگرفته است. او تاکید کرد که جهان نباید نگاهش را از افغانستان دور کند و برای اقلیت شیعه، جنگ پایان نیافته است.

دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان«یوناما» گفته که خیلی از تلفات سنگین در نتیجه حمله بر مسجد سید آباد کندز، نگران شده است. به گفته یوناما، حمله دیروز جمعه (۱۶ میزان) سومین رویداد مرگبار در جریان یک هفته در مراسم مذهبی بود.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نیز در توییتر، این رویداد را به گونه شدید نکوهش کرده و آنرا جنایتی در ادامه‌ای کشتارهای هدفمندانه‌ای شیعیان و هزاره‌ ها در این‌کشور دانسته است.

این در حالی است که یک شنبه( 11 میزان) حمله در نزدیک مسجد عیدگاه کابل رخ داد و مسوولیت آن را گروه داعش به عهده گرفت. روز چهارشنبه در یک مدرسه‌ای ولایت خوست نیز حمله صورت گرفت که تا اکنون مسوولیت آنرا کسی یا گروه نپذیرفته است.

رویداد کندز؛ تهدید جدی علیه شیعیان افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد