رییس-جمهور-آینده-نباید-ضد-دین-اسلام-باشد

شماری از بزرگان ولایت های ننگرهار، نورستا، کنر و لغمان می گویند؛ کسی باید رئیس جمهور آینده این کشور شود که خدمت صادقانه کرده و مخالف دین اسلام نباشد.

به گزارش افغان نیوز: حضرت علی عضو مجلس نمایندگان کشور در کنفرانس خبری امروز یک شنبه(30، جدی) که از سوی بزرگان این چهار ولایت در کابل برگزار شده بود، گفت: در گذشته یک ائتلاف کلان با حضور بزرگان کشور ایجاد شد که هدف از ایجاد آن نجات افغانستان از مشکلات جاری بود. اما در روزهای اخیر با آغاز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری، اختلاف بین این ایتلاف و حزب جمعیت اسلامی ایجاد شده است.

وی تصریح نمود که ما مردم چهار ولایت خواهان آرامی در کشور هستیم و باید کسی رئیس جمهور آینده کشور باشد که افغانستان را از این حالت نجات دهد. زیرا در روزهای اخیر هر کس به دنبال منافع شخصی اش بوده و منافع ملی و مردم افغانستان در نظر گرفته نمی شود.

حضرت علی گفت: مردم باید از کسی حمایت کنند که وقتی رئیس جمهور آینده می شود، باید به این کشور خدمت صادقانه کرده باشد و مخالف دین اسلام نباشد.

این بزرگان تاکید داشتند که عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در دو انتخابات گذشته رای کافی برای رییس شدن بدست آورد ولی ظلم صورت گرفت و رئیس جمهور نشد.

آنان گفتند که مردم مشرقی خواهان حقوق شان هستند و اگر حقوق آنان برآورده نشود؛ از هیچ نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری پیش روحمایت نخواهند کرد.

گلزار سنگروال وکیل مردم لغمان در این کنفرانس گفت: مردم مشرقی مانند ستون فقرات برای حکومت بوده اند اما امروز نیز باید نسبت به انتخابات بی تفاوت نباشند. وی افزود که باید یک کمیته ۲۰ نفره جور شود و از یک نامزدی حمایت کنند که به خیر مردم باشد.

این درحالی است که تا هنوز حنیف اتمر، فرامرز تمنا، نورالحق علومی، زلمی رسول، سید نورالله جلیلی، حکیم تورسن، لطیف پدرام و عنایت‌الله حفیظ نیز به عنوان نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ثبت‌نام کرده‌اند.

رییس جمهور آینده نباید ضد دین اسلام باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد