رییس-جمهور-غنی-به-نیروهای-امنیتی؛-حمله-کنید

رییس جمهور غنی ساعاتی پس از حملات مرگ‌بار تروریستی در ولایت های کابل، ننگرهار و لغمان به نیروهای امنیتی و دفاعی دستور داد که از حالت دفاعی خارج شده و حالت تهاجمی را به خود بگیرند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور شام روز سه‌شنبه (23 ثور) در پیامی دستور داد تا نیروهای دفاعی و امنیتی کشور از حالت دفاع فعال به حالت تهاجمی بروند و علمیات‌های خود علیه طالبان را از سر بگیرند.

رییس جمهور غنی گفت: «ما از طالبان تقاضا می‌کنیم که به خواست بیگانگان از کشتن و ریختاندن خون افغان‌ها دست بردارند و به جنگی که بالای کشور ما تحمیل کرده است نقطه‌ی پایان بگذارید و راه صلح را پیش گیرید.»

وی تصریح کرد: بارها از طالبان درخواست برقراری آتش‌بس کردیم و خواستیم که از کشتن غیرنظاماین افغان دست بردارند؛ اما این گروه با وجود میانجیگری علما دین و درخواست مسئولان به حملات خود ادامه دادند.

بر این اساس، به نیروهای امنیتی و دفاعی خود دستور می‌دهیم که از حالت دفاعی خارج شده و حالت تهاجمی را به خود گرفته و عملیات علیه شبه‌نظامیان و گروه‌های تروریستی را آغاز کنند.

ساعاتی پس از نشر پیام ویدیویی اشرف غنی در واکنش به چندین حمله‌ی تروریستی در ولایت‌های کابل و ننگرهار، گروه طالبان اعلام کرد که آقای غنی می‌خواهد «حاکمیت خود را زیر چتر جنگ دوام دهد.»

گروه طالبان در اعلامیه‌ای گفته است که پس از امضای توافق‌نامه‌ی صلح این گروه با ایالات متحده امریکا، حکومت اشرف غنی شروع به ایجاد موانع در برابر روند صلح کرده است.

این درحالی است که روز گذشته در چندین حمله‌ی تروریستی در شهر کابل، ولایت ننگرهار و ولایت لغمان دست‌کم 67 نفر کشته و 84 نفر دیگر زخمی شدند.

رییس جمهور غنی به نیروهای امنیتی؛ حمله کنید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد