استقبال-وزیر-خارجه-امریکا-از-تصمیم-رهایی-دوهزار-زندانی-گروه-طالبان

ریاست جمهوری می‌گوید که وزیر خارجه امریکا در تماس تلفنی با اشرف غنی و عبدالله عبدالله از تصمیم رهایی دو هزار زندانی گروه طالبان از بند حکومت استقبال کرده است.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جموری کشور امروز( دوشنبه، 5 جوزار) در توییتی گفته است که مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا در تماس تلفنی از تصمیم حکومت افغانستان در مورد رهایی دو هزار زندانی طالبان قدرانی کرده است.

آقای غنی در توییترش نگاشته است که شب گذشته مایک پمپئو با او و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی گفتگو کرده و از تصمیم رهایی دو هزار زندانی طالب ابراز خرسندی کرده است.

رییس جمهور غنی افزوده است که مایک پمپئو در این تماس تلفنی تاکید کرده  که امریکا به دنبال آتش‌بس درازمدت و شروع مذاکرات بین‌الافغانی و پایان جنگ و صلح در افغانستان است.

گروه طالبان روز شنبه سه روز عید سعید فطر را آتش‌بس اعلام کرد که به دنبال آن، دولت نیز از نیروهای امنیتی خواست که آتش‌بس را رعایت و در حالت دفاعی قرار بگیرند.

با این‌همه، رییس جمهور غنی روز نخست عید سعید فطر فرمانی را مبنی بر رهایی دو هزار زندانی گروه طالبان از بند حکومت صادر کرد که این اقدام  حکومت از سوی این گروه استقبال شد.

 

استقبال وزیر خارجه امریکا از تصمیم رهایی دوهزار زندانی گروه طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد