رییس-دادگاه-نظامی-طالبان-احکام-صادر-شده-قاطعانه-اجرا-شود

رییس دادگاه نظامی امارت اسلامی در نشستی با سرپست وزارت دفاع، داخله و رییس عمومی استخبارات طالبان بر تطبیق قاطعانه‌ احکام صادر شده توسط محکمه نظامی تاکید کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ تلویزیون ملی امروز( پنج‌شنبه، 2 جدی) در توییتی این مطلب را نگاشته و گفته ایت که در این نشست مولوی عبیدالله رییس دادگاه مظامی؛ ملاعبدالحق وثیق، رییس عمومی استخبارات؛ مولوی سیدآغا و مولوی محمد زاهد آخوندزاده، دو قاضی دادگاه نظامی طالبان حضور داشتند.

به گفته تلویزیون ملی در این نشست تصمیم گرفته شده تا در اجرای احکام صادرشده از سوی محکمه‌ نظامی قاطعانه عمل و هرنوع موانع در برابر آن باید برداشته شود.

رییس محکمه نظامی طالبان گفته‌است که این محکمه به هدایت ملا هبت‌الله آخوندزاده، امیر «امارت اسلامی» طالبان برای تنفیذ نظام شرعی و تعمیل احکام الهی برای اصلاح جامعه ایجاد شده است.

مولوی عبیدالله تاکید کرده است: «ما باید قبل از دیگران قانون را بالای خود تطبیق کنیم تا عملا برای مردم تطبیق عدالت را نشان دهیم».

پیش از این مقام‌های طالبان اعلام کرده‌بودند که  دادگاه نظامی در روشنی احکام شرعی، صلاحیت دارد تا شکایات، دعواها و عرایض علیه مسوولان و منصوبین ارگان‌های سه‌گانه‌ امنیتی را ثبت، بررسی و فیصله‌های شرعی در مورد آن‌ها صادر کند.

این در حالی است که همواره گزراش‌های از بازداشت و شکنجه نیروهای نظامی حکومت پیشین توسط طالبان منتشر شده که این امر خلاف دستور عفو عمومی آنان است که با تسلط طالبان اعلام شد.

دیدبان حقوق بشر در مورد شکنجه نیروهای حکومت پیشین و اقلیت‌های قومی و مذهبی تا کنون چندین گزارش منتشر کرده است که مقام‌های طالبان آن را رد کرده اند.

رییس دادگاه نظامی طالبان: احکام صادر شده قاطعانه اجرا شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد