زدران-از-کشته-شدن-آدم‌ربا-خبر-داد

سخنگوی فرماندهی امنیه ‎کابل می‌گوید، شب گذشته دو آدم‌ربا مسلح در مربوطات حوزه هجدهم شهر کابل در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ خالد زدران، سخنگوی فرماندهی امنیه ولایت کابل در ایکس نگاشته است که سه آدم‌ربای مسلح به‌سوی گزمه شبانه نیروهای امنیتی تیراندازی کردند که در نتیجه تیراندازی متقابل، دو تن آنان کشته شدند و تلاش‌ها برای بازداشت فرد سومی جریان دارد.

آقای زدران جزییات بیشتر در این مورد ارائه نکرده است.

این در حالی است که چندی قبل، وزارت داخله‌ امارت اسلامی در اعلامیه‌ای گفته بود که پولیس کابل طی یک عملیاتی در حوزه‌ چهارم شهر کابل، دو آدم‌ربا را کشته‌ و یک‌ کودک را از دست آنان، نجات داد‌ه است.

این در حالی است که محمدیعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع ا.ا می‌گوید که در نتیجه مبارزه جدی با آدم‌ربایان، صدها آدم‌ربا بازداشت و کشته شدند و بیش از ۲۰۰ تن از چنگ آنان نجات یافته اند.

 مجاهد این اظهارات را در کنفرانس مطبوعاتی کمیسیون امور امنیتی و تصفیوی مطرح کرده است.

سرپرست وزارت وزارت دفاع ملی ا.ا گفته است که تمام شبکه‌های آدم‌ربایان که در زمان «اشغال و قبل از آن ایجاد شده بود و زورمندان از آن‌ها برای غارت تاجران ملی و ثروتمندان افغان استفاده می‌کردند، متلاشی شده است».

او بیان داشت که طرزالعمل ویژه‌ای برای حمل سلاح ترتیب شده است که براساس آن هیچ کس نمی‌تواند به‌گونه غیرقانونی سلاح حمل کند و در حال حاضر «هیچ مورد قابل توجهی از آدم‌ربایی در افغانستان نداریم و سطح قضایای آدم‌ربایی تقریباً به صفر رسیده است و تاجران ملی و ثروتمندان افغان که هدف اصلی آدم‌ربایان بودند، باید مطمئن باشند».

مجاهد افزود که برخی از گروه‌های شریر و مغرض می‌خواهند با ارائه اطلاعات نادرست افغانستان را ناپایدار به جهان معرفی کنند که «متاسفانه سازمان ملل و شورای امنیت نیز قربانی این اطلاعات نادرست شده‌اند».

طبق معلومات ارائه شده از سوی سرپرست وزارت دفاع ملی ا.ا، نیروهای امنیتی طی 12 ماه گذشته توانسته اند که 99 درصد از قاچاق سنگ‌های قیمتی، آثار تاریخی، چهارتراش و اسعار خارجی به بیرون از کشور جلوگیری نمایند.

سرپرست وزارت دفاع تاکید کرد: افرادی که با مهارت‌های خاص در صفوف ا.ا جابه‌جا شده بودند و سبب بی اعتمادی میان دولت و رعیت می‌شدند، اخراج گردیدند و بالای کسانی‌که هنوز باقی‌مانده اند، کار جریان دارد.

مجاهد تصریح کرد که قانون حاکم است، عدالت شرعی اجرا می‌شود و همه شهروندان از حقوق مساوی برخوردارند. به گفته او، در 12 ماه اخیر از سوی محاکم شرعی ا.ا بیش از 46 هزار دوسیه‌ جزایی حل و فصل شده است که از آن جمله 30 هزار و 347 قضیه جنایی ملکی، 12 هزارو 189 امنیت عامه و فساد اداری و 4 هزار و 261 قضیه مربوط منسوبین امنیتی می‌باشد.

 

زدران از کشته شدن 2 آدم‌ربا خبر داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد