زمینه-برگزاری-انتخابات-در-میدان-وردک-وجود-ندارد

برخی از اعضای شورای ولایتی میدان وردک با ابراز نگرانی می گویند که به جز مرکز این ولایت، در سایر ولسوالی ها هیچ گونه عکس و حرفی از کاندیدان انتخابات پارلمانی وجود ندارد.

به گزارش افغان نیوز: حاجی احمد جعفری عضو شورای ولایتی میدان وردک، روز چهارشنبه( ۱۸، میزان) به خبرنگار افغان نیوز گفت که مردم در اکثر مناطق این ولایت به دلیل ناامنی ها و تهدیدات طالبان، هر شب را با یک ناخوشایندی و نگرانی صبح می کنند.

آقای جعفری با بیان این مطلب تصریح می کند که تنها در مرکز ولایت میدان وردک، عکس چند نامزد انتخاباتی دیده می شود اما از مرکز که بیرون شویم، دیگر هیچ جای حرفی از پیکارهای انتخاباتی شنیده نمی شود. زیرا غیر از حصه اول و دوم بهسود و مرکز این ولایت، تمامی مناطق زیر تهدید بلند امنیتی قرار دارد و امکان عدم برگزاری انتخابات خیلی بالا پنداشته می شود.

وی همچنان اظهار داشت که از ۴۱ نامزد انتخاباتی این ولایت حتی یک تن هم به فکر ناامنی ها و راه چاره برای درمان این چالش ها ندارد و حداقل حتی تلاشی برای نفع خودشان نیز نمی کند.

جفعری مدعی است که نامزدان پارلمانی از وضعیت کنونی رضایت دارند و تلاش می کنند با استفاده از ناامنی ها، شناسنامه های استیکر شده را از مردم جمع آوری نمایند تا صندوق را در روز انتخابات به نفع شان پر کنند.

احمد جعفری خاطر نشان ساخت که  هرچند گروه طالبان با برگزاری انتخابات در این ولایت مخالفت ندارد اما تلاش می کند تا این ولایت را از حاکمیت دولت خارج نموده و سقوط دهد.

جعفری همچنین می گوید که حکومت به جای این که در چنین موقعی به فکر امنیت ولایات برای برگزاری انتخابات باشد اما کوچکترین توجهی برای رفع نگرانی مردم نمی کند.

آقای جعفری گفت؛ رئیس علمای میدان وردک اعلام نموده که این ولایت به دلیل مفقود شدن استیکر، برگه های ثبت نام و سایر مواد انتخاباتی با چالش بزرگ انتخاباتی دست و پنجه نرم می کند.

حاجی احمد جعفری نامی از هیچ نامزد پارلمانی نمی برد اما تایید می کند که تمامی استیکرها و مواد انتخاباتی را کاندیدان این ولایت دزدیده تا در روز رای گیری، صندوق ها را به نفع خودشان پر نمایند.

این عضو شورای ولایتی میدان وردک تصریح کرد که در ولسوالی های سیدآباد، دایمیرداد، جلریز وچک این ولایت، امکان برگزاری انتخابات وجود ندارد.

از سوی هم آقای سلطانی اظهار داشت که نوعیت ثبت نام این دور انتخابات و نصب استیکر بر شناسنامه های مردم به دلیل این که هر فرد امکان داشتن دو یا چند تذکره دارد، می تواند زمینه ها برای تقلب در انتخابات را فرهم کند.

سلطانی نامی از تمام نامزدان متقلب در این ولایت نمی برد اما می گوید که امکان تقلب در ولسوالی های ناامن از جمله سید‌آباد و مرکز ولایت میدان وردک وجود دارد.

این عضو شورای ولایتی افزود که حاجی احمد خالد کریمزی پسر اختر محمد طاهری از ولسوالی سیدآباد، محمد حضرت جانان و میرویس امیری مشهور به اشرف از جمله کسانی اند که در تقلب انتخاباتی نقش اساسی دارند.

زمینه برگزاری انتخابات در میدان وردک وجود ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد