زندانی-خلبان-و-خدمه-هواپیمای-ارتش-افغانستان-در-تاجیکستان

رسانه‌های امریکایی گزارش داده‌اند که نزدیک به ۱۵۰ خلبان و خدمه هواپیمای ارتش افغانستان در تاجیکستان زندان هستند.

به گزارش افغان نیوز؛ روزنامه نیویارک تایمز گزارش داده است که دست‌کم ۱۴۳ خلبان و کمک‌خلبان‌های ارتش افغانستان که در روز سقوط به تاجیکستان رفته بودند، در این کشور در بازداشت به سر می‌برند.

یکی از خلبانان بازداشت شده در تاجیکستان به روزنامه نیویارک تایمز گفته است که هم اکنون چندین هزار خلبان و خدمه هواپیما و کارکنان نیروهای هوایی دیگر افغانستان پنهان شده‌اند و احساس می‌کنند توسط ارتش امریکا، رها شده‌اند.

به گفته این خلبان اکنون این خلبان‌ها و کارکنان هوایی و خانواده‌های‌شان پنهان هستند و با خطر جدی مواجه‌اند.

او گفته است: «ما به ارتش و دولت امریکا اعتماد داشتیم که به ما کمک می‌کنند و ما را از این وضعیت خارج می‌کنند».

یک عضو نیروهای هوایی پیشین کشور در به این روزنامه گفته است که پنج سال با نیروهای امریکایی کار کرده و در حال حاضر او و همکارانش از سوی این کشور فراموش شده‌اند.

جنرال دیوید هیکس، از آموزگاران نیروهای هوایی ارتش افغانستان، گفته است: «ما متوجه شدیم که هیچ برنامه‌ای از سوی ایالات متحده برای انجام کاری برای بیرون کردن این افراد وجود ندارد».

وزارت امور خارجه امریکا تصریح کرده است که با حکومت تاجیکستان برای خروج خلبانان نیروهای ارتش پیشین افغانستان مطابق جدول تعیین شده، ارتباط منظم دارد.

بااین حال با فرار اشرف غنی و تسلط طالبان، نزدیک به 150 خلبان با هواپیماهای نظامی به تاجیکستان رفته و از سوی نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شدند.

زندانی 150 خلبان و خدمه هواپیمای ارتش افغانستان در تاجیکستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد