زیارتگاه-شمس‌العارفین-ولایت-غزنی-تخریب-گردید

مقام‌های غزنی تأیید نموده اند که افراد ناشناس شب هنگام زیارتگاه شمس‌العارفین را در مربوطات مرکز این ولایت منفجر کرده اند.

به گزارش افغان نیوز: باشندگان روستای شمس از مربوطات مرکز غزنی به رسانه ها گفته اند که حوالی ساعت ۳ شب گذشته صدای انفجار شدید را شنیده اند و صبح امروز پنج شنبه(12، ثور) دیده اند که زیارتگاه شمس‌العارفین، تخریب شده است.

دفتر مطبوعاتی والی غزنی ضمن اعلام این خبر گفته است که شیخ عبدالواحد، ملقب به شمس العارفین، از بزرگان عرفان و تصوف اسلامی به شمار می‌رود. او در سال ۶۰۱ هجری قمری وفات کرده است و مقبره‌اش در حومه شهر غزنی مورد تکریم مردم است.

بر اساس معلومات دفتر مطبوعاتی والی غزنی، زیارتگاه شمس العارفین برای رفع مشکل «جن‌گرفتگی» در نزد مردم شهرت دارد  و روزانه ده‌ها نفر از این زیارتگاه بازدید می‌کرده‌اند.

دفتر مطبوعاتی والی غزنی در ادامه افزوده است که گروه طالبان سال گذشته نیز دو زیارتگاه را در ولسوالی مقر این ولایت به آتش کشیده بود. افراد این گروه هم‌چنان یک زیارتگاه دیگر را به نام «سخی صاحب» در شهر غزنی منفجر کرده بودند.

احمد خان سیرت، سخنگوی پولیس غزنی نیز تأیید کرد که دیشب این زیارتگاه تخریب شده و تحقیقات پولیس در این زمینۀ آغاز گردیده است.

به گفتۀ وی، تا پایان تحقیقات نمی‌توانند بگوید که این زیارتگاه توسط چه کسانی و چرا انفجار داده شده است.

این زیارتگاه در غرب شهر غزنی موقعیت دارد. قریه‌ای که این زیارتگاه در آن قرار دارد، به نام «شمس صاحب» یاد می‌شود.

این درحالی است که در یک سال آخر این چهارمین زیارتگاه در غزنی است که توسط ماین منفجر می‌گردد، پیش از این زیارتگاه بابای ولی، بهاالحق و گذرگاه منسوب به حضرت علی، در غزنی تخریب گردیده بود.

زیارتگاه شمس‌العارفین ولایت غزنی تخریب گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد