سازمان-ملل-از-افزایش-ناامنی-در-افغانستان-خبر-داد

سازمان ملل  متحد با نشر گزارشی می‌گوید طی کم‌تر از سه ماه ۲هزار رخ داد امنیتی را در افغانستان ثبت کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ این سازمان امروز (سه‌شنبه، ۲۷ سنبله) با نشر گزارش تازه در مورد وضعیت افغانستان گفته که این سازمان از ۱۴ می تا ۳۱ جولای سال جاری میلادی، دو هزار و ۱۲۷ رخ داد امنیتی را در این کشور ثبت کرده است.

بر بنیاد گزارش، رخ داده‌های امنیتی در افغانستان نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۵۳ درصد افزایش یافته است.

در گزارش آمده که درگیری‌های مسلحانه از ۳۷ مورد در مدت مشابه سال گذشته به ۸۰ مورد و انفجارهای ناشی از بمب‌های دست‌ساز از هفت به ۱۳ مورد افزایش یافته است.

این سازمان می‌گوید با آن‌که نیروهای جبهات نظامی مخالف امارت اسلامی، از جمله جبهه مقاومت و آزادی دستاوردی در زمینه تصرف اراضی نداشته‌، اما؛  در این مدت ۷۳ بار نیرو‌های ا.ا را هدف قرار داده‌اند.

در گزارش نوشته شده که جبهه آزادی ۲۱ حمله و جبهه مقاومت ملی ۵۲ حمله را علیه نظامیان ا.ا انجام داده اند.

همچنان در گزارش سازمان ملل آمده است: «در مجموع ۵۸ حمله، از جمله ۴۶ حمله در کابل، ۱۵ حمله در غرب، ۱۱ حمله در شمال‌شرق، چهار حمله در شرق، دو حمله در شمال و دو حمله در مناطق جنوبی صورت گرفته است.»

در گزارش سازمان ملل آمده، در کنار این رخداد‌ها، عاملان ۱۹ حمله دیگر هنوز شناسایی نشده‌اند.

همچنان شاخه خراسان داعش مسوولیت چهار حمله، از جمله حمله بر گردشگران خارجی در بامیان، حمله بر موتر حامل نظامیان ا.ا در قندها و کابل را بر عهده گرفته است که در این حملات تلفاتی به نیرو‌های ا.ا وارد شده است.

این نهاد بین‌المللی تصریح کرده که درگیری‌های بر سر زمین در جنوب و شرق کشور نیز افزایش یافته و در این مدت، ۱۹ مورد در مناطق جنوبی و هفت مورد در جنوب‌شرقی رخ داده است.

به نوشته گزارش، دست‌کم چهار فرمانده و جنگ‌جوی تحریک طالبان پاکستانی (‌تی‌تی‌پی) در کنر، پکتیکا، خوست و کابل از سوی «عناصر ناشناس» کشته شده‌اند.

بربنیاد گزارش سازمان ملل، در کمتر از سه ماه نیرو‌های ا.ا و نظامیان پاکستانی ۱۳ بار در امتداد خط فرضی دیورند باهم درگیر شده‌اند.

 

 

سازمان ملل از افزایش ناامنی در افغانستان خبر داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد