سازمان-ملل-و-اتحادیه-اروپا-خواستار-توقف-حمله-بر-غیرنظامیان-شدند

هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) و نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در واکنش‌‌های جداگانه به حمله مرگبار بر عبادتگاه هندوها در منطقه کارته پروان شهر کابل، خواستار توقف حمله بر غیرنظامیان شدند.

به گزارش افغان نیوز؛ یوناما این حمله را محکوم کرده و خواستار حمایت از تمام اقلیت‌ها در افغانستان از جمله سیک‌ها و هزاره‌ها شده‌است.

توماس نیکلاسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان هم ضمن محکوم‌کردن این حمله گفته‌است: «حمله بر غیرنظامیان باید متوقف شود.»

نیکلاسون در توییتی این حمله را از واقعیت‌های امروز افغانستان «بسیار دور» خوانده و گفته‌است که اقلیت‌ها باید محافظت شوند و «حقوق همه گروه‌های قومی در افغانستان باید حفظ شود».

از سوی دیگر، سوبرامانیام جی شنکر؛ وزیر خارجه هند نزی این حمله را محکوم کرده و گفته‌است که این حمله باید از سوی همه شدیدا محکوم شود.

او ساعتی پس از حملات انفجاری بر عبادتگاه سیک‌ها در کابل گفت که هند از زمان حمله، این حادثه را از نزدیک زیر نظر دارد.

وزیر خارجه هند افزوده‌است که هند از این حمله جدا نگران است.

در همین حال، منصور احمد خان؛ سفیر پاکستان در کابل هم با نشر اعلامیه‌‌ وزارت امور خارجه کشورش گفته‌است که پاکستان بار دیگر تروریزم را در همه اشکال آن محکوم می‌کند.

او افزوده‌است: «پاکستان به‌طور جدی از موج حملات تروریستی اخیر بر اماکن مذهبی در افغانستان نگران است.»

سفیر پاکستان با اشاره به حمله روز گذشته بر نمازگزاران در قندوز، حمله بر اماکن مذهبی را نفرت‌انگیز خوانده‌است.

حامد کرزی، رییس ‌جمهوری پیشین کشور نیز حمله بر معبد هندوها را محکوم کرده و گفته‌است که رویداد امروز یک حمله تروریستی بوده‌است.

با این حال، فرماندهی امنیه طالبان در کابل می‌گوید که در حمله مهاجمان بر عبادتگاه‌ هندوها در منطقه کارته پروان از مربوطات حوزه چهارم امنیتی پایتخت دو نفر کشته و ۷ نفر دیگر زخمی شده‌اند. اما شاهدان عینی تعداد تلفات را به مراتب بیش‌تر می‌دانند.

خالد زدران، سخنگوی فرماندهی امنیه طالبان در کابل در توییتی نوشته‌است که این حمله با «از بین رفتن مهاجمان» پایان یافته‌است.

سخنگوی فرماندهی امنیه طالبان در کابل گفته‌است که در این حمله یک شهروند هندو و یک عضو طالبان کشته و۷ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

پیش‌تر، وزارت داخله حکومت طالبان وقوع انفجار‌های پیاپی بر عبادتگاه‌ هندوها در منطقه کارته پروان از مربوطات حوزه چهارم امنیتی شهر کابل را تایید کرده و گفته‌بود که مهاجمان پس از انفجارها وارد ساختمان عبادتگاه هندوها شده و زیر محاصره هستند.

سازمان ملل و اتحادیه اروپا خواستار توقف حمله بر غیرنظامیان شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد