سال-گذشته-نزدیک-به-۱۲-هزار-واقعه-جرمی-ثبت-شده-است

وزارت امور داخله ا.ا می‌گوید که در سال گذشته نزدیک به۱۲ هزار واقعه جرمی در کشور ثبت شده است که در پیوند به این وقایع ۱۶ هزار نفر بازداشت شده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری باختر گزارش کرده که عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت امور داخله با ارائه این ارقام گفته است که سطح جرم‌های جنایی در حال حاضر در سراسر کشور نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشم‌گیری یافته است.

به اساس گفته های قانع در سال ۱۴۰۱ خورشید ۱۱هزار ۸۰۰ جرم جنایی در کشور صورت گرفته که در رابطه به آن ۱۶هزار ۶۰۰ بازداشت شده‌اند که این گرفتاری ها در کاهش جرایم جنایی در سرتاسر کشور نقش داشته است.

به گفته این وزارت ثبت نزدیک به ۱۲ هزار وقایع جرمی درسال گذشته نشان می‌دهد که آمار جرایم به مراتب کمتر از ارقام است که قبل از روی کار آمدن دو باره امارت اسلامی در شعبات پولیس جنایی ثبت شده است.

سخنگوی وزارت داخله افزوده که به دلیل «فساد‌اداری»، « گریز از قانون»، «زورگویی» و « چرخاندن قانون به سیلقه‌های شخصی» سطح جرایم قبل از امارت اسلامی گراف جرایم سیر صعودی داشته است.

براساس گفته‌های قانع، ارقام را که وزارت داخله به ثبت کرده بیشتر در برگیرنده جرم‌های کوچک جنایی اند در حالی پیش از امارت اسلامی ارقام جرایم به مراتب بلند تر از ارقامی است که وزارت داخله تازه گزارش داده است.

این در حالی است که بر اساس آمار‌ها قتل‌ها و سرقت‌های مسلحانه در بیشتر مناطق کشور افزایش پیدا کرده و به یکی از نگرانی‌های مردم مبدل شده است.

 

 

سال گذشته نزدیک به ۱۲ هزار واقعه جرمی ثبت شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد