سخنگوی-طالبان-توقف-جنگ-غیر-منطقی-است

سخنگوی گروه طالبان در واکنش به خواست حکومت افغانستان مبنی بر کاهش جنگ و خشونت اعلام نموده که توقف جنگ پیش از آغاز مذاکرات صلح "غیرمنطقی" است.

به گزارش افغان نیوز: صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری در صفحۀ تویترش نگاشته است: "افزایش خشونت‌های اخیر گروه طالبان در شهرها، حمله بر نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، انفجار ماین‌های کنار جادۀ طالبان که قربانی آن مردم اند و هدف‌گیری کارمندان دولت، امید و انتظار مردم ما و جامعۀ جهانی را برای آغاز گفتگوها و برقراری صلح پایدار در کشور خدشه‌دار می‌سازد."

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در سلسله‌ پیام‌های در صفحۀ تویترش به این اظهارات واکنش نشان داده و گفته است که توقف جنگ پیش از آغاز مذاکرات صلح "غیرمنطقی" است.

وی همچنان گفته است: "اگر کسی می‌خواهد که اول جنگ متوقف شود، بعد مذاکرات کنند، این خواست غیرمنطقی می‌باشد، جنگ بخاطر دوام دارد که ما انتخاب دیگر را دریافت نه نمودهایم."

در همین حال، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان نیز گفته است: "گروه طالبان در نقاط زياد افغانستان خشونت‌های شان را در برابر افغان‌ها افزایش داده و روند گفتگوهای مستقیم را مختل و دشوار ساخته اند."​

این در حالی است که شورای امنیت ملی افغانستان دیروز اعلام کرد که طالبان در یک هفته گذشته در ۱۶ ولایت، به شمول کودکان و زنان، ۲۳ غیرنظامی را کشته و ۴۵ تن دیگر را زخمی کرده اند.

پیش از این، ملل متحد، اتحادیهٔ اروپا، مقامات امریکایی، سازمان همکاری‌های اسلامی و سایر کشورها خشونت‌های طالبان را "غیرقابل پذیرش" خوانده و خواهان کاهش آن شده اند.

در تازه ترین رویداد، شام گذشته در ولسوالی جغتوی ولایت غزنی در اثر انفجار ماین کنار جاده، به‌شمول کودکان و زنان، شش غیرنظامی کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند.

سخنگوی طالبان: توقف جنگ غیر منطقی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد