سربازگیری-دوباره-طالبان-در-ولسوالی-درقد-ولایت-تخار

گزارش ها می رسانند که اکنون نیروهای امنیتی ولسوالی های خواجه غار، ینگه قلعه، خواجه بهاوالدین و بهارک ولایت تخار ار از وجود طالبان پاک سازی کرده اند؛ اما جنگجویان این گروه برای تقویت دوباره شان، در ولسوالی درقد این ولایت مصروف سربازگیری هستند.

به گزارش افغان نیوز: جواد هجری، سخنگوی والی تخار امروز پنج­شنبه( ۲۵، میزان ) در یک تماس تلفنی به خبرنگار افغان نیوز گفت: در پی عملیات نیروهای هوایی و زمینی نیروهای افغان، تمام ساحاتی که گروه طالبان در آن حضور داشت، پاک سازی شده و تنها ولسوالی درقد به تصروف این گروه باقی مانده است.

آقای هجری بیان کرد؛ نیروهای امنیتی کشور تلاش دارند تا ولسوالی درقد را نیز از وجود هراس افگنان پاک سازی کنند و عملیات هوایی شان را بالای این ولسوالی آغاز کرده اند. زیرا اکنون روحیه گروه طالبان تضعیف شده و جنگجویان این گروه توان مقابله را ازدست داده اند.

وی افزود: در نتیجه یک عملیات هوایی شب گذشته، عصمت الله علی­زاده فرمانده مشهور ولسوالی ینگه قلعه همراه با هفت تن از همراهانش کشته شدند. و همچنان یک فرمانده مشهور دیگر به نام زید نیز در مربوطات شهر تلقان که یک سلسله فعالیت های هراس افگنی داشت، کشته شده است.

آقای هجری تاکید کرد، در جریان عملیات ۱۹ روزه نیروهای امنیتی، بیش از ۱۸۴ تن از هراس افگنان کشته و ۱۲۱ تن دیگر شان زخم برداشتند.

در همین حال، عصمت الله قربانی عضو شورای ولایتی تخار می­گوید که جنگجویان گروه طالبان در ولسوالی درقد در حال افزایش هستند. بنابراین، اگر عملیات نیروهای هوایی افزایش نیابد، این گروه دوباره ولسوالی های خواجه غار، ینگه قلعه و بهارک را خواهند گرفت. زیرا گروه طالبان در حال حاضر در ولسوالی درقد در حال سرباز گیری هستند.

آقای قربانی با ابراز نگرانی گفت که این گروه در ولسوالی درقد و خواجه بهاوالدین حضور گسترده دارند. تا زمانی که این ولسوالی ها از وجود طالبان به صورت کامل پاک سازی نشوند، هراس افگنان دوباره بالای شهر تلقان و ولسوالی های خواجه غار و بهارک حمله خواهند کرد.

از سوی هم، حاجی محمد یعقوب نظری عضو دیگر شورای ولایتی تخار در این باره گفت: با حضور گسترده نیروهای امنیتی و عملیات هوایی و زمینی شان بالای لانه های دشمن، تمام ساحاتی که تحت تصروف این گروه بودند، تصفیه شده است. گروه طالبان در حال حاضر روحیه جنگی شان تضعیف شده و دیگر توان مقابله را با نیروهای امنیتی کشور ندارند.

وی تاکید کرد که اکنون نیروهای امنیتی در حال پیش روی هستند و عملیات شان را بالای ولسوالی درقد این ولایت نیز آغاز کرده اند تا این ولسوالی را نیز از نزد طالبان متصرف شوند.

این درحالی است که چندی پیش، هراس افگنان طالب با حملات تهاجمی شان تا حومه های شهر ولایت تخار پیش روی نمودند و شماری از ولسوالی های این ولایت را تصروف کردند؛ اما عملیات نیروهای امنیتی باعث عقب راندن این گروه شد.

سربازگیری دوباره طالبان در ولسوالی درقد ولایت تخار

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد