سرپرست-وزارت-داخله-به-ولایت-کندز-رفت

عبدالستار میرزکوال، سرپرست وزارت امور داخله به منظور بررسی وضعیت امنیتی، امروز پنج‌شنبه(۳، سرطان) به ولایت کندز رفته است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت داخله با نشر اعلامیه گفته است که هدف از سفر آقای میرزکوال به ولایت کندز، ارزیابی وضعیت امنیتی این ولایت است.

براساس معلومات؛ جا به‌‌جایی درست قوای سرکوب دشمن و تقویت هماهنگی میان نیروها به منظور تأمین امنیت، بخشی دیگر از اهداف سفر میرزکوال را تشکیل می‌دهد.

این درحالی است که روز گذشته، فعالان مدنی و نمایندگان مردم کندز در مجلس، طی یک نشست خبری گفتند که اگر حکومت در مسئله جنگ کشور معامله‌ای پشت پرده دارد، نیروهای امنیتی نباید قربانی آن شوند.

بصیره رسولی، نماینده مردم کندز در مجلس نمایندگان، گفت که روز سه‌شنبه(۱، سرطان) ۷۰۰ نیروی امنیتی در این ولایت به دست طالبان اسیر شدند و دولت برای نجات آنان هیچ اقدامی نکرده است. 

در همین حال، تاج‌الدین عمر سلیمان‌خیل، مسوول سازمان اجتماعی مصباح در شمال گفت که هماهنگی لازم و مدیریت درست میان نیروهای امنیتی در کندز وجود ندارد و تشکیلات نیروهای امنیتی نیز در این ولایت کامل نیست. 

او تصریح کرد که جنگ خانمانسوز در کندز هم اکنون جریان دارد و مردم از خانه‌های‌شان آواره شده و آب آشامدنی و غذا برای خوردن ندارند. 

سرپرست وزارت داخله به ولایت کندز رفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد