سقوط-انسانیت-از-آسمان-کابل

پنج تن به شمول سه جوان در میدان هوایی کابل كه خود را در تاير‌هاي يك هواپيما محكم گرفته بودند، بالاي خانه‌های مردم سقوط و کشته شدند.

به گزارش افغان نیوز؛ بسیاری از باشنده‌گان كابل به دلیل انتشار شایعاتی مبنی بر اینکه گویا هرکس می‌توانند از کشور خارج شوند، به سرعت خود را به محل پرواز رسانیده‌اند.

مردم محل از نزديكي ميدان هوايي كابل ادعا دارند كه این سه جوان هنگام پرواز خود را در تاير‌هاي يك هواپيما محكم گرفته بودند.

باشندگان محل نیز اين موضوع را تاييد كَرده و مي‌گويند كه افتادن اين افراد صداي بلند و وحشت ناكي ايجاد كَرد.

تصاویر منتشر شده نیز نشان می‌دهد كه مردم در محل حادثه جمع شده و درحال تماشایی سقوط این جوانان هستند.

در همین حال، رویترز به نقل از شاهدان عینی می‌نویسد که هرج و مرج در میدان هوایی کابل منجر به کشته شدن پنج تن گردیده است. این افراد زمانی کشته شدند که صدها نفر تلاش کردند به زور سوار هواپیما شده و برای خود جایی برای خروج از این کشور بیابند.

برخی از شاهدان عینی دیگر گفته‌اند که هنوز مشخص نیست که آیا این افراد به دلیل ازدحام و هرج و مرج یا بر اثر شلیک گلوله کشته‌اند.

اداره‌ی هوانوردی ملکی افغانستان می‌گوید که تمامی پروازها از میدان‌هوایی بین‌المللی کابل به‌خاطر جلوگیری از «ازدحام» و «بی‌سرنوشتی» به‌گونه‌ی موقت متوقف شده است.

این نهاد  از مردم خواسته است که از هجوم به میدان‌هوایی بین‌المللی کابل خودداری کنند تا از چوروچپاول و غارت «بیت‌المال» جلوگیری شود.

اداره‌ی هوانوردی ملکی اما تأکید کرده است: «کسانی که می‌خواهند تکت اخذ کنند با نمایندگی‌های شرکت‌های هوایی در تماس شوند و تکت خود را اخذ کرده و در هماهنگی با نمایندگی‌های شرکت‌های هوایی جهت پرواز به میدان‌هوایی تشریف ببرند.»

این درحالی است که وزارت‌های خارجه و دفاع امریکا اعلام کرده‌اند که تا دو شبانه‌روز آینده، شمار سربازان امریکایی برای تأمین امنیت میدان‌هوایی بین‌المللی کابل به شش‌هزار نفر افزایش می‌یابد.

سقوط انسانیت از آسمان کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد