سقوط-شماری-از-مناطق-غزنی-و-آغاز-عملیات-بازپس‌گیری

پس از سقوط شماری از مناطق در ولسوالی‌های مقر و آب‌بند ولایت غزنی، فرماندهی پولیس این ولایت از جابه‌جایی نیروهای تازه‌نفس در این مناطق خبر داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ فرماندهی پولیس غزنی، امروز (پنج‌شنبه، ۲۰ جوزا) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که شماری زیادی از نیروهای مشترک امنیتی به‌شمول کماندوهای ارتش و نیروهای هوایی در ولسوالی‌های مقر، آب‌بند و جغتو اعزام شده‌اند.

همچنین به نقل از خبرنامه، عملیات برای بازپس‌گیری مناطقی در این ولسوالی‌ها که قبلا نیروهای امنیتی از آن‌جاها عقب‌نشینی «تأکتیکی» کرده بودند،‌ آغاز شده است.

در خبرنامه تأکید شده است که نیروهای امنیتی و دفاعی با پس‌گیری این مناطق از نزد جنگ‌جویان طالبان، قرارگاه‌ها امنیتی را دورتر از منازل مسکونی و با تحکیمات بیشتر افراز خواهند کرد. 

فرماندهی پولیس غزنی گفته است که در این ساحات همچنین نیروهای بیشتر و مجهز با سلاح‌های پیشرفته جابه‌جا خواهند شد.

از سویی هم، این فرماندهی گفته است که عملیات تصفیوی علیه جنگ‌جویان طالبان در ولسوالی گیلان نیز جریان دارد. به نقل از خبرنامه، در جریان سه روز گذشته طالبان در ولسوالی‌های گیلان، مقر، آب‌بند و جغتو تلفات سنگین متحمل شده‌اند.

براساس آمار فرماندهی پولیس غزنی، در این مدت دست‌کم ۴۲ جنگ‌جوی طالبان در مقر و ۱۸ جنگ‌جوی دیگر این گروه هم در جغتو کشته شده‌اند. همچنین بیش از ۳۰ جنگ‌جوی دیگر طالبان در این ولسوالی‌ها زخمی شده‌اند.

این درحالی است که دو روز پیش (سه‌شنبه، ۱۸ جوزا) مقام‌های محلی در ولایت غزنی تأیید کردند که ولسوالی جغتو در ۱۸ کیلومتری شهر غزنی به‌دست جنگ‌جویان طالبان سقوط کرده است. 

حمیدالله نوروز، از اعضای شورای ولایتی غزنی به روزنامه اطلاعات روز گفته بود حدود ۸۰ پرسنلی که در این ولسوالی مستقر بودند، به ولسوالی ناهور عقب‌نشینی کرده‌اند و در نتیجه کنترل جغتو به‌دست طالبان افتاده است.

همزمان با آن، گروه طالبان ادعا کرده بود که کنترل چندین پاسگاه و ساختمان فرماندهی پولیس آب‌بند را نیز در اختیار گرفته است.

سقوط شماری از مناطق غزنی و آغاز عملیات بازپس‌گیری

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد