سقوط-چهار-پاسگاه-امنیتی-در-جلریز-میدان-وردک

یک نماینده میدان وردک در مجلس نمایندگان می‌گوید که چهار پاسگاه امنیتی در اطرف ولسوالی جلریز و دره سنکلاخ این ولایت به دست طالبان سقوط کرده است.

به گزارش افغان نیوز: مهدی راسخ، نماینده میدان وردک در مجلس نمایندگان امروز( چهارشنبه، 29 ثور) در صفحه فیسبوکش نگاشته است که پاسگاه‌های اطراف ولسوالی جلریز و دره سنگلاخ به کنترل گروه طالبان در آمده است.

آقای راسخ از قول یک نیروی امنیتی نگاشته است که دره سنگلاخ به صورت کامل به دست طالبان افتاده و این گروه تلاشی خانه‌ها را آغاز کرده‌اند.

این عضو مجلس نمایندگان از سقوط پاسگاه‌های امنیتی خبر داده؛ اما در مورد شمار تلفات نیروهای امنیتی که در این پاسگاه مستقر بودند، چیزی نگفته است.

به گفته او، طالبان با تجمع در اطراف ولسوالی جلریز از نیروهای امینتی خواسته‌اند که تسلیم شوند و برنامه این گروه سقوط ولسوالی جلریز است.

آقای راسخ تاکید کرده که موضوع تجمع گروه طالبان که «محسوس و گسترده» بود با نهادهای امنیتی در میان گذاشته شده؛ اما تاکنون هیچ گونه اقدامی از سوی آنان نشده است. به گفته او اگر نیروهای کمکی فرستاده نشوند، ولسوالی جلریز سقوط خواهد کرد.

مهدی راسخ می‌گوید که طالبان قصد دارند که پس از تصرف ولسوالی جلریز به ولسوالی‌های بهسود و ولایت بامیان کنند.

وزارت دفاع ملی در این مورد چیزی نگفته است.

ولسوالی جلریز به دلیل ناامنی‌ها و فعالیت گسترده گروه طالبان به نام دره مرگ مسمی شده است و چندی پیش نیروهای امنیتی برای پاک‌سازی این ولسوالی علمیات تصفیوی راه اندازی کرد؛ اما بدون دست آورد پایان یافت.

 

سقوط چهار پاسگاه امنیتی در جلریز میدان وردک

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد