سقوط-یک-هواپیمای-بی-سرنشین-در-ولایت-ننگرهار

یک منبع که نخواست اسم از او برده شود به رسانه‌ها گفته است که روز گذشته یک هواپیمای بی سرنشین نیروهای خارجی در ولسوالی بتی کوت ولایت ننگرهار سقوط کرده است و گروه طالبان ادعاد دارند که انان این هواپیما را سقود داده است.

به گزارش افغان خبر؛ يک منبع از ولايت ننگرهار بدون ذکر اسمش، امروز(سه شنبه ٢٨جدى) به رسانه ها گفته است؛روز گذشته يک هواپیمای بی سرنشین نيروهاى خارجى در منطقۀ‌ی "فارم٢" ولسوالى بتى کوت سقوط کرده است.

منبع گفته است که منطقه‌ی که هواپیما سقوط کرده است در تصرف طالبان مسلح قرار دارد.

عطاءالله خوگيانى سخنگوى والى ننگرهار،گفته است که از سقوط این هواپیما معلومات ندارد اما طالبان ادعا کرده اند که اين هواپیما  توسط افراد آنها هدف قرار گرفته و سقوط کرده است.

ذبيح الله مجاهد سخنگوى طالبان مسلح، در يک پيام ارسالى به رسانه‌ها، ادعا کرده که آنها يک هواپیما بی سرنشین، نيروهاى امريکايى را، در منطقۀ "فارم٢" ولسوالى بتى کوت سقوط داده اند.

به اساس يک خبر ديگر، مقامات ولايت ننگرهار مى گويند که طالبان مسلح، شب گذشته بر شمارى از پوسته هاى امنيتى در ولسوالى بتى کوت حمله نموده اند که در جريان درگيرى، يک خانم کشته شده است.

عطاءالله خوگيانى سخنگوى والى ننگرهار گفته است طالبان مسلح، شب گذشته بر پوسته هاى نيروهاى امنيتى در منطقۀ "فارم٢" اين ولسوالى، حملاتى انجام داده اند.

او  افزود که بعداً نيروهاى امنيتى، گلوله بارى متقابل انجام داده و طالبان را به عقب نشينى مجبور کرده اند؛  يک مرمى هاوان مخالفين مسلح، بر خانه کوچى هاى مستقر در منطقه اصابت کرده است.

به اساس معلومات خوگيانى، در اثر اصابت مرمى هاوان، يک خانم کوچى نخست زخمى شده بود، که صبح امروز جان داد.

سخنگوى والى در مورد تلفات و جراحات ديگر در اين رويداد گفت: "به مخالفين مسلح و نيروهاى امنيتى تلفات وارد نشده است، فقط يک خانم در نتيجۀ اصابت مرمى هاوان طالبان مسلح، کشته شده است."

اما ذبيح الله مجاهد سخنگوى طالبان مسلح مى گويد که اين مرمى، از سوى نيروهاى دولتى در منطقه شليک شده بود.

پيش از اين نيز درگيرى هاى بين طالبان مسلح و نيروهاى حکومتى، در منطقۀ فارم‌2 ولسوالى بتى کوت ننگرهار رُخ داده که در نتيجۀ آن، به افراد ملکى نيز تلفات و جراحات وارد گرديده بود.

سقوط یک هواپیمای بی سرنشین در ولایت ننگرهار

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد