سلاح-ارتش-و-طالبان-مشترک-و-مشابه-شده-است

ولسوال خاکسفید ولایت فراه تصریح کرد که سلاح ارتش و طالبان نسبتا مشترک و مشابه شده است، آنان حدودا ۵۰۰ جنگ افزار را در نبردهایی که داشتند از ارتش گرفته‌اند.

به گزارش افغان نیوز: خان محمد جانان، ولسوال خاکسفید ولایت فراه گفت که امسال طالبان توانسته‌اند مقدار زیادی از امکانات دولتی را به دست آورند که می‌تواند حداقل به 500 میل اسلحه اشاره کرد.

خان محمد جانان گفت: " امسال طالبان توانستند که امکانات زیادی از دولت را به دست آورند؛ از پیکا و دهشکه گرفته تا راکت، کلاشنیکوف و M16"

به بیان وی، وقتی طالبان از دیگر نقاط فراه و پاسگاه‌های مختلف سلاح و امکانات را به دست می‌آوردند، به خاکسفید می‌آمدند و همه چیز مشهود بود."

جانان تصریح می‌کند در حال حاضر می‌توان به جرأت گفت که امسال حدودا 500 جنگ افزار دولتی در اختیار طالبان قرار گرفته است.

او همچنین به این اشاره می‌کند که سلاح ارتش و طالبان نسبتا مشترک و مشابه شده است و این سلاح‌ها را طالبان در نبردهایی که داشتند از ارتش گرفته‌اند.

شهلا ابوبکر، عضو شورای ولایتی فراه هم تائید می‌کند که سلاح‌های زیادی از دولت پس از سقوط پاسگاه‌ها به دست طالبان افتاده است.

او می‌گوید: "این وضعیت، نتیجه درگیری‌های یکسال گذشته طالبان و دولت پس از تصرف پوسته‌ها بوده است."

علاوه بر این خبرهایی منتشر شد که حلقه‌ای مافیایی در فرماندهی پلیس فراه، ضمن همکاری با طالبان، سلاح هم به این گروه می‌فروخته است.

فراه همچنان یکه تاز جنگ غرب افغانستان است.

سلاح ارتش و طالبان مشترک و مشابه شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد