سند-برگزاری-مراسم-تجلیل-از-روز-ملی-نیروهای-دفاعی-و-امنیتی-تایید-شد

شورای امنیت ملی؛ طرزالعمل برگزاری مراسم تجلیل از روز ملی نیروهای دفاعی و امنیتی کشور را که به‌منظور بزرگداشت، تحسین و تقدیر از این نیروها تایید کرد.

به گزارش افغان خبر: جلسه شورای امنیت ملی تحت ریاست محمداشرف غنی رئیسجمهور کشور، شام گذشته در ارگ دایر شد.

در این جلسه، وزرای سکتور دفاعی و امنیتی با ارائه گزارش از وضعیت عمومی امنیتی کشور بهخصوص ولایات هلمند، ارزگان، کندز، فراه، بغلان، فاریاب و کنر، در رابطه به دهها عملیات نظامی که در اثر آن زیان های زیادی به دشمن وارد گردیده است، به جلسه معلومات دادند.

رئیس جمهور غنی پس از استماع معلومات متذکره، از تمام عملیاتهای نیروهای امنیتی و دفاعی کشور بهخصوص عملیات خاص آنان در ولسوالی موسی قلعه ولایت هلمند، تشکری کرد و از شجاعت، درایت و شایستگی آنان به نیکی یاد نمود.

شورای امنیت ملی به منظور ستایش از شجاعت و فداکاری نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، طرزالعمل برگزاری مراسم تجلیل از روز ملی نیروهای دفاعی و امنیتی کشور را که به‌منظور بزرگداشت، تحسین و تقدیر تایید کرد.

در این روز به نیروهای امنیتی نشان‌ها، مدال‌ها، تقدیرنامه‌ها و مکافات نقدی انجام میشود.

از نیروهای دفاعی و امنیتی کشور توسط یک تیم کاری متشکل از نمایندگان ارگان‌های دفاعی و امنیتی، وزارت‌های ارشاد، حج و اوقاف، اطلاعات و فرهنگ، کار، امور اجتماعی و شهدا و معلولین، عدلیه، اداره مستقل ارگان‌های محل، ریاست عمومی امنیت ملی و در هماهنگی با دفتر شورای امنیت ملی، تهیه و تنظیم گردیده است، مورد تصویب قرار داد و  در زمینه عملی شدن طرزالعمل مذکور، تصامیم لازم اتخاذ گردید.

در اخیر، هیئت اعزامی که بنابر حکم رئیس جمهور به منطقه سپین غر ولایت ننگرهار مبنی بر تعین سرنوشت آن ولسوالی که در سال ۱۳۷۲ منحیث ولسوالی مستقل اعلان گردیده بود، گزارش یافته های شانرا به جلسه ارائه کرد.

شورای امنیت ملی بعد از بحث‌های همه جانبه، پیشنهادات رئیس هئیت و اداره مستقل ارگانهای محلی را مبنی بر تعین آن ولسوالی به عنوان واحد اداری جداگانه مورد تأیید قرار داد و در این راستا هدایات لازم به اداره مستقل ارگانهای محلی صادر نمود.

سند برگزاری مراسم تجلیل از روز ملی نیروهای دفاعی و امنیتی تایید شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد