سه-ولسوالی-فاریاب-در-آستانه-سقوط-قرار-دارند

مسوولان محلی ولایت فاریاب می گویند؛ ولسوالی های گرزیوان٬ بلچراغ و قیصار این ولایت زیر تهدید شدید امنیتی قرار دارند.

به گزارش افغان نیوز: محمد سمیع خیرخواه عضو شورای ولایتی فاریاب روز یک شنبه (۳۱ ثور) به افغان نیوز گفت در ۹ ولسوالی ولایت فاریاب جنگ جریان دارد و ولسوالی های اندخوی، خان چهارباغ و قرغان از امنیت نسبی برخوردار هستند.

آقای خیرخواه وضغیت امنیتی این ولایت را نگران کننده می خواند و تاکید دارد که سقوط پوسته های امنیتی مردم را نگرانی مردم را بیشتر ساخته است.

از سوی هم سقوط ولسوالی بلچراغ این ولایت به دست طالبان باعث شده تا ولسوالی گرزیوان این ولایت با تهدید های بیشتر مواجه گردد.

بر اساس گفته های آقای خیرخواه در ولسوالی های گرزیوان بلچراغ  و قیصار ولایت فاریاب در روز های اخیر نبرد شدید میان نیروهای نظامی افغان و طالبان مسلح جریان دارد.

وی همچنان تاکید میکند که اگر به وضعیت امنیتی ولسوالی دولت آباد که در مسیر شاهراه نمبریک قرار دارد اگر توجه جدی نشود این ولسوالی سقوط خواهد کرد؛ در حال حاضر نیز قریه جات این ولسوالی تحت کنترل طالبان است.

به گفته آقای خیرخواه شاهراه نمبریک زیر تهدید امنیتی قرار دارد و مخالفان در مسیر راه موتر های مسافر بری را بررسی میکنند و افراد دولتی را شناسایی کرده با خود میبرند.

ولسوالی شیرین تگاب و خوجه سبز پوش این ولایت نیز چندین بار میان طالبان و نیروهای دولتی دست به دست شدند و امروز یک شنبه نیز مخالفان حملاتی را در این ولسوالی انجام دادند.

آقای خیرخواه تصریح می کند که در آینده نزدیک یک عملیات نظامی را نیروهای امنیتی راه اندازی می کند که در اثر این عملیات شاهراه نمبریک و نمبردو  تا ولسوالی قیصار از وجود مخالفان پاک سازی خواهد شد.

در کنار طالبان؛ گروه داعش نیز از طریق ولسوالی سرپل به ولایت فاریاب آمده اند، اما تحرکات آنها هنوز از سوی منابع رسمی تایید نشده است.

سه ولسوالی فاریاب در آستانه سقوط قرار دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد