سه-ولسوالی-ولایت-پکتیکا-توسط-گروه-طالبان-اداره-می-شود

شماری از مقامات درحالی از وضعیت امنیتی ولایت پکتیا ابراز خرسندی می کنند که دو ولسوالی بصورت کامل تحت تصرف طالبان می باشند و یکی از ولسوالی های دیگر این ولایت در محاصره قرار دارد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالجلیل خروتی عضو شورای ولایتی پکتیکا در گفتگو با خبرنگار افغان نیوز گفت که ولسوالی های اومنه و نکه به صورت کامل تحت کنترل و اداره طالبان قرار دارند اما ولسوالی گومل این ولایت در محاصره است و امکان سقوط آن توسط مخالفان مسلح کار دشواری نیست.

آقای خروتی می افزاید که ولسوالی های زیرک، زیان و ارگون از ولسوالی های اند که غیر از ساختمان ولسوالی و قوماندانی امنیه، تمامی نقاط آن تحت کنترل طالبان قرار دارند.

این عضو شورای ولایتی پکتیکا علاوه می کند؛ گروهی ناشناس در ولسوالی خوشامند که احتمال می رود طالبان نیز عضویت این گروه را داشته باشند، برای دهقانان در بدل ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار افغانی بذر چرس را توزیع می کنند تا کشت کرده و در هنگام برداشت به آنان تحویل دهند.

این نماینده مردم پکتیکا در شورای ولایتی  تاکید می کند که دهقانان به دلیل فقر اقتصادی، با رضایت کامل تلاش می کنند برای آنان چرس کشت نمایند.

وی خاطر نشان ساخت، جلوگیری از کشت محصولات پر درآمد برای مردم فقیر این ولایت خارج از توان حکومت است و به همین دلیل تا هنوز هیچ راه حلی برای زارعین این ولایت پیشنهاد نشده است تا دهقانان درآمد بیشتر داشته باشند.

آقای خروتی علاوه کرد که والی پیشین نام نهاد طالبان به نام پیرآقا قندهاری در این  ولایت رهبری گروه مخالفان مسلح را برعهده داشته اما در حال حاضر والی نام نهاد این گروه از ولایت غزنی برای پکتیکا منتخب شده است که نام وی برای مردم هنوز معلوم نیست.

خروتی اضافه نمود که حدود ۲ هزار نیروی امنیتی در این ولایت که شامل پولیس و ارتش می باشد مسوولیت اجرای دارند اما تعداد مخالفان مسلح به یک هزار تن می رسند.

این نماینده مردم در شورای ولایتی پکتیکا یادآور شد که این ولایت به دلیل هم مرزی با ولایت های غزنی و زابل و همچنان هم سرحد با کشور پاکستان، زمینه حضور بیشترین جنگویان را فراهم نموده است.

از سوی هم، عزیز تازه گل عضو دیگر شورای ولایتی پکتیکا با تایید این گفته ها افزود: طالبان در ولایت پکتیکا از محصولات زراعتی چلغوزه نیز عواید زیادی بدست می آورند.

این عضو شورای ولایتی پکتیکا خاطر نشان ساخت که مخالفان مسلح از طریق باجگیری ها در جاده های مواصلاتی و جمع آوری عشر و ذکات از مردم، درآمد هنگفتی دارند و از سوی در ترویج کشت مواد مخدر نیز تلاش می ورزند.

"گزارش از حبیبه حبیبی"

سه ولسوالی ولایت پکتیکا توسط گروه طالبان اداره می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد