سیلاب-مرگبار-در-پروان،-ده‌ها-کشته-و-زخمی-برجا-گذاشت

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث می‌گوید که سرازیر شدن سیلاب‌ در شهر چاریکار، مرکز ولایت پروان ۳۰ کشته و ۲۰ زخمی برجا گذاشته است.

به گزارش افغان نیوز: این اداره، امروز (چهارشنبه، ۵ سنبله) در اعلامیه‌ای نوشت که سرازیر شدن سیلاب‌ در شهر چاریکار، مرکز ولایت پروان تلفات و خسارت سنگینی بر جای گذاشته‌است.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث گفته‌است که بر اساس گزارش ابتدایی، بر اثر این رویداد، ۳۰۰ منزل مسکونی نیز تخریب شده‌است.

غلام بهاءالدین جیلانی؛ وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث برای رسیدگی به متضررین ناشی از سرازیر شدن سیل به ولایت پروان سفر کرده‌است.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث گفته‌است که تیم‌های صحی و ماشینری نیز جهت پاک‌سازی مسیر و نجات مردم به ساحه اعزام و کار پاک‌سازی و نجات مردم جریان دارد.

در همین حال، مقام های محلی پروان گفته اند که تا حال ۳۰جسد و ۶۰ زخمی از این سیلاب ها پیدا شده و تحقیقات تیم های نجات به همکاری مردم همچنان ادامه دارد.

سیل در افغانستان همواره پرحادثه و مرگبار بوده‌است. کوهستانی‌بودن کشور، نبود تمهیدات ایمنی لازم به منظور انحراف مسیر سیل از مناطق مسکونی و آسیب‌پذیری خانه‌های روستایی در برابر سیل و باران‌های شدید، از عمده‌ترین دلایل این امر محسوب می‌شود.

سیلاب مرگبار در پروان، ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد