سیلی-قبل-از-مرگ؛-آن‌هم-بر-یک-چهره-خندان-کشور

معاونان رییس جمهور غنی در واکنش به سیلی طالبان بر صورت نظر محمد خاشه کمیدین مشهور قندهاری، می‌گویند که این سیلی جهل و جمود بر چهره خندان عدالت، دانایی و هنر است.

به گزارش افغان نیوز؛ جنگ‌جویان طالب روز جمعه (۱ اسد) نظرمحمد مشهور به خاشه، یکی از کمیدین‌های ولایت ‏قندهار را از خانه‌ اش بیرون کشیده و او تیرباران کردند.‌‎ ‎

با این حال، اخیرا ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود که بر اساس آن، طالبان پیش از تیرباران خاشه، به صورت او با سیلی می‌زنند و با او بدرفتاری می‌کنند.

امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری در واکنش به این رویداد نوشته است که گروه طالبان نه محکمه دارد و نه به شریعت و انسانیت پایبند است.

آقای صالح می‌افزاید: «ویدیوی لحظات قبل از اعدام صحرایی خاشه جوان قندهاری نشان می‌دهد که نظام حفیظ‌الله امین نسبت به طالبان به مراتب شرافت و قانون داشته است.»

در همین حال، محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری می‌نویسد که این سیلی در واقع بر صورت تمام مردم افغانستان و توهین به کرامت انسانی است. سیلی دژخیم عبوس جور و جهل و جمود بر چهره خندان عدالت و دانایی و هنر است. 

به گفته وی؛ تیرباران خاشه یکبار دیگر ماهیت ددمنشانه دشمنان این سرزمین و دشمنی آنان را با فرهنگ و هنر و آزادی و آزادگی به نمایش گذاشت. 
آقای دانش می‌گوید که تمام مردم افغانستان این سیلی را بر صورت خود احساس کردند و انتقام تو را از سیه دلان بد سگال ستم پیشه خواهند گرفت.

این درحالی است که امروز تمامی مردان، زنان، پیر و جوان در گوشه گوشه این خاک، از ستم و چپاولگری گروه طالبان به ستوه آمده اند.

سیلی قبل از مرگ؛ آن‌هم بر یک چهره خندان کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد