شاهراه-کابل-لوگر-و-ادارات-دولتی-را-مسدود-می‌کنیم

هواداران خشم‌گین یکی از نامزدان معترض ولایت لوگر می گویند که اگر به شکایت‌های انتخاباتی ما رسیدگی نشود، شاهراه و ادارات دولتی این ولایت را مسدود می‌کنیم.

به گزارش افغان نیوز: حامیان سیدفرهاد اکبری، نامزد معترض ولایت لوگر، روز دوشنبه (۸، دلو)  طی یک تجمع اعتراضی در مقابل دروازه کمیسیون شکایات انتخاباتی، هشدار دادند که اگر به خواسته‌های‌شان رسیدگی نشود، شاهراه کابل لوگر را مسدود می‌کنند.

آنان با شعارهای "مرگ بر کمیسیون مستقل انتخابات"، "مرگ‌بر متقلبان"، "رای ما حق ما"، "تسلیم زور نمی‌شویم" و "تا آخرین قطره خون از حق خود دفاع می‌کنیم " کمیسیون‌های انتخاباتی را متهم به برخورد سلیقه‌ای با نامزدان ولایت لوگر کردند.

در همین حال سیدفرهاد اکبری، نامزد معترض ولایت لوگر به رسانه‌ها گفت که کمیسیون مستقل انتخابات بیش از ۱۳۰۰ رای پاک و بایومتریک شده من را باطل کرده است.

وی افزود؛ کمیسیون‌های انتخاباتی به گونه عمدی و هدف‌مند آرای شفاف مرا باطل کرده‌ و کسانی را برنده اعلان کردند که دست به تقلب و خرید و فروش رای زده‌اند.

آقای اکبری تاکید کرد که براساس فهرست اعلان شده در مراکز رای‌دهی، من بلندترین آرای ولایت لوگر را کسب کرده‌ام و حتی نمایندگان برحال این ولایت در خانه من برای تبریکی آمدند و گل به گردن آویختند.

این نامزد معترض ولایت لوگر بیان داشت که من امروز برای دفاع از آرای پاک شهروندان این ولایت به کابل آمده‌ام تا آنان فردا نگویند که سیدفرهاد اکبری با رای‌های ما معامله کرد.

وی علاوه کرد که کمیسیون مستقل انتخابات به گونه مغرضانه و غیر قانونی، تمام آرای بایومتریک شده و تفتیش شده مرا باطل کرده است.

آقای اکبری که بر فیصله کمیسیون‌های انتخاباتی اعتراض داشت، گفت یک رای‌دهنده از بدرفتاری یک سرباز پولیس محلی در مرکز رای‌دهی لیسه جهادی کلنگار به کمیسیون شکایت کرده است؛ اما کمیسیون به گونه مغرضانه بیش ۱۳۰۰ رای بایومتریک شده مرا باطل کرده است.

این نامزد معترض می‌افزاید که رفتار غیر مسئولانه پولیس محلی هیچ ارتباطی با من ندارد و هر شکایتی وجود داشته باشد، باید با مسئولان وزارت داخله و فرماندهی پولیس ولایت لوگر مطرح شود.

وی دلیل این بی‌عدالتی و ظلم را برخوردهای سلیقه رهبری کمیسیون و مقامات محلی لوگر می‌دانند؛ زیرا به گفته او آنان نمی‌خواهند که یک نماینده فارسی زبان و شیعه مذهب از این ولایت به مجلس نمایندگان راه یابد.

آقای اکبری خاطرنشان کرد که این گونه انگیزه‌ها را مقامات حکومتی دامن می‌زنند، وگرنه شهروندان لوگر بین خود هیچ گونه تعصبی ندارند و برادرانه در کنارهم زندگی می‌کنند.

رحیم‌الله جبارخیل، یک تن از شهروندان کوچی ولایت لوگر نیز گفت که من به حیث یک تبعه کوچی افغانستان به نماینده خود در حوزه کوچی‌ها رای ندادم و به سیدفرهاد اکبری رای دادم.

وی تاکید کرد که من امروز در اینجا آمدم تا از رای خود دفاع کنم و تا آخرین قطره خون خود از انجینیر فرهاد اکبری حمایت می‌کنم.

قابل یادآوری است که در اعتراض به روند برگزاری و اعلان نتایج ابتدایی انتخابات مجلس نمایندگان تا کنون چندین دفتر ولایتی کمیسیون‌های انتخاباتی مسدود شده است و اعتراضات گسترده‌ای در سراسر کشور برگزار گردیده‌اند.

شاهراه کابل-لوگر و ادارات دولتی را مسدود می‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد