شبکه-مبارزه-با-قاچاق-انسان-در-افغانستان-افتتاح-شد

شبکه مبارزه با قاچاق انسان با حضور عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه کشور و دیگر مقامات دولتی و سفیر امریکا در کابل افتتاح شد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه کشور، روز چهار شنبه( 9، جوزا) در مراسم افتتاح شبکه مبارزه با قاچاق انسان در افغانستان گفت که قاچاقبران افراد بی رحم اند، به هیچ کس تحرم ندارند و پایبند به هیچ قانون نیستند.

وی افزود؛ ایجاد این شبکه حکومت افغانستان را در امر مبارزه با هراس افگنان کمک و آغاز یک بسیج عمومی را علیه قاچاق انسان فراهم می کند.

رئیس اجراییه بیان داشت: راه حل مشکلات در ترک کشور نیست بلکه حکومت مسوولیت دارد تا شرایط زندگی بهتر را برای شهروندان فراهم سازد. زیرا ما در سال‌های اخیر در زمینه قاچاق انسان شاهد تراژیدی های ناگوار بودیم که بهترین راه حل آن آگاهی عامه و تطبیق قانون می باشد؛ هرچند بدون همکاری شهروندان مبارزه با این پدیده غیر ممکن است.

جان بس، سفیر ایالات متحده امریکا در کابل گفت: قاچاقبران انسان معمولا افرادی را هدف سواستفاه قرار میدهند که با مشکلات اقتصادی، امنیتی و سیاسی مواجه باشند.

وی تاکید کرد: ایجاد شبکه مبارزه با قاچاق انسان در افغانستان یک هماهنگی خوب میان نهادهای مربوط برقرار میکند تا به گونه مشترک درامر مبارزه با این پدیده فعالیت کنند.

ساره کریکس، مسئول موسسه بین المللی مهاجرت در این برنامه گفت: این موسسه با جرایم بزرگ حقوق بشری مواجه است و قاچاقبران انسان به هیچ یکی از ارزش های حقوق بشری احترام قایل نیستند.

به گفته مسئول موسسه بین المللی مهاجرت: بیش از 1500 نفر در این بخش آموزش حرفه‌ی دیده اند تا در این زمینه کار نمایند. زیرا قاچاقبران از افرادی که دوباره به کشور باز گشته اند، نیز سوء استفاده میکنند.  

در همین حال وزیر عدلیه می گوید، بیشترین قاچاق انسان در افغانستان بین سال های 2015 و 2016 بوده است.

آقای انور از نهادهای کمک کننده خواست تا شبکه مبارزه با قاچاق انسان در افغانستان را همکاری های همیشه گی و دوام دار نمایند.

قاچاق انسان امروزه به یکی از نگرانی های جدی جامعه جهانی در کنار معضل تروریزم و مواد مخدر تبدیل شده است.

شبکه مبارزه با قاچاق انسان در افغانستان افتتاح شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد