شبکۀ-حقانی-حملات-بزرگ-را-زیر-نام-داعش-انجام-می-دهد

سخن گوی وزارت دفاع ملی گفته است که حمله های بزرگ در شهرها از سوی شبکۀ حقانی زیر نام داعش انجام می شوند.

به گزارش افغان نیوز: دولت وزیری، سخن گوی وزارت دفاع ملی می گوید که حمله های بزرگ در شهرها از سوی شبکۀ حقانی انجام می شوند و این گروه از بهر این که پاکستان زیر فشار جامعۀ جهانی قرار نگیرد، این حمله ها را زیر نام داعش انجام می دهد.

این وزارت تأکید دارد که هدف دیگر شبکۀ حقانی برای کار، جلب توجه ایران و روسیه برای حمایت از طالبان در افغانستان است. سخن گوی وزارت دفاع ملی در این باره می گوید: «بخاطر این که کشور ایران و روسیه را تحریک کنند و آنان را بکشانند به طرف داری از طالبان این حمله ها را به نام داعش انجام می دهند.»

همزمان با این، شماری از اعضای مجلس نماینده گان نیز می گویند که پاکستان همواره گروه های تروریستی را حمایت کرده است و اکنون نیز این گروه ها را زیر چتر خود دارد.

حضرت علی، عضو کمیسیون امنیت داخلی مجلس اظهار داشت: «آن حمله هایی مهم که انجام می دهند آن کار شبکه حقانی است.»

امرالله صالح، رییس پیشین امنیت ملی نیز در انجمن علمی مطالعات صلح ایران گفته است که: ریشه‌های فکری و ایدئولوژیک طالبان و داعش در سطح رهبری، یکی است. به گفته وی پاکستان سالانه ۷۰ میلیون دالر به طالبان کمک می‌کند. ۸۰ تا ۹۰ درصد کسانی که زیر پرچم داعش در افغانستان فعالیت می‌کنند، طالب و مربوط شبکه حقانی هستند".

تا چند ماه پیش، فعالیت های گروه داعش تنها به حمله ها به شهرها متمرکز بودند و تنها در ولایت ننگرهار به گونه جبهه یی می جنگیدند، اما روز گذشته حملۀ جبهه یی این گروه بر ولسوالی چوکی ولایت کنر، زنگ خطر از آغاز فعالیت های جبهه یی این گروه را نیز به صدا در آورد.

 

شبکۀ حقانی حملات بزرگ را زیر نام داعش انجام می دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد