شمار-اطفال-متخلف-درصد-کاهش-یافته-است

عبدالبصیر انور، وزیر عدلیه می گوید که شمار اطفال متخلف درمراکز اصلاح، در مقایسه با چهار سال گذشته، ۲۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش افغان نیوز: عبدالبصیر انور، وزیر عدلیه امروز سه شنبه( 17 – دلو) درکابل، درنشست خبری گفت:« بر بنیاد آخرین آمار، 784 طفل متخلف از قانون هم اکنون درمراکز اصلاح و تربیت اطفال درکشور به سر می برند و از این میان 80 تن بخش اناث و 704 تن آنان از بخش ذکور اند.»

آقای انور افزود، 171 تن از این اطفال مظنون، متهم و یا محکوم به جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی، 150 طفل مظنون، متهم و یا محکوم به سرقت و 123 طفل دیگر متهم ویا محکوم به قتل اند.

وی علاوه نمود؛ 199 طفل درکابل، 98 طفل درهرات و 52 طفل در ننگرهار تحت اصلاح و تربیت قرار دارند.

وزیر عدلیه همچنان گفت، به صورت کل از سال 1393 تا اکنون، 10 هزار و 669 طفل متخلف درمعیاد های متفاوت زمانی، در مراکز اصلاح و تربیت اطفال در سراسر کشور پذیرفته شده اند.

آقای انور، از افزایش شمار اطفالی که مظنون، متهم و یا محکوم به جرایم داخلی و خارجی می باشند، ابراز نگرانی کرده، و خواهان همکاری نهادهای بین‌المللی نیز در این زمینه شد.

به گفته وزیر عدلیه، ارایه خدمات تعلیمی، صحی، فرهنگی، امنیتی و آموزش حرفه برای کودکان مظنون، متهم و یا محکوم، مطابق توافقنامه به همکاری وزارت های معارف، صحت عامه، اطلاعات و فرهنگ، امور داخله و کار امور اجتماعی صورت می گیرد.

وی اضافه نمود، تا اکنون 10 تعمیر دولتی برای مراکز اصلاح، به شکل معیاری در ولایات های کابل، هرات، فراه، هلمند، وردک، قندهار، ننگرهار، بلخ، خوست و سمنگان اعمار شده و به زودی کار اعمار مراکز اصلاح سه ولایت بامیان، پکتیکا و بدخشان نیز به پایان می رسد.

وزیر عدلیه نقش خانواده، اجتماع، پولیس و محاکم اختصاصی اطفال را در تطبیق بدیل های حجز اساسی و نهایت موثر دانسته گفت: پولیس می تواند با انجام برخی اقدامات پیش گیرانه به شمول گشت زنی درمحل های جرم زا، توصیه و هشدار، اطفال را متوجه اشتباهات شان نموده و زمینه های انجام جرم را کاهش دهد.

قابل ذکر است که وزارت عدلیه در اعلامیه شان بیان داشته که اطفال مظنون، متهم و یا محکوم به حجز از طریق ارگان های کشفی، سارنوالی و محاکم به مراکز اصلاح و تربیت اطفال این وزارت در سراسر کشور معرفی خواهند شدند.

در اعلامیه آمده است که فقر، بیکاری، سطح پائین آگاهی ها در خانواده ها، بیشتر اطفال را به سوی تخلفات و جرائیم سوق می دهند.

این درحالی است که وضعیت بیکاری، فقر، فساد و نا امنی با گذشت هر روز در کشور بیشتر شده و در اثر حملات انتحاری و تروریستی، اطفال بی سرپرست می شوند و مجبور می شوند تا به هر نوع تخلفات علیه امنیت داخلی و خارجی رو آورند.

 

شمار اطفال متخلف 20 درصد کاهش یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد