شمار-نیروهای-ارتش-تا-پایان-سال-به-۱۸۰-هزار-تن-افزایش-می‌یابد

مقام‌های وزارت دفاع ملی می‌گویند که در حال حاضر ارودی ملی ا.ا به ۱۵۰ هزار نفر رسید و در یک سال گذشته در نتیجه فعالیت‌های اوپراسیونی نیروهای دفاعی کشور بیش‌از ۸ هزار سلاح وسایط مختلف‌النوع کشف و ضبط شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ فصیح الدین فطرت، رییس ستاد ارتش وزارت دفاع امروز (یک‌شنبه، ۲۹ ‌اسد) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفت که در حال حاضر ده‌ها افسر نظام پیشین در بست‌های کلیدی این وزارت ایفای وظیفه می‌کنند و هم اکنون شمار اردوی ملی ا.ا به ۱۵۰ هزار نفر رسیده و این رقم تا پایان سال جاری قرار است به ۱۸۰ هزار نفر برسد. 

فطرت افزود که در نتیجه عملیات‌های مختلف نیروهای دفاعی کشور به تعداد ۸هزار و ۴۱۸ میل سلاح خفیفه، ۳۱۸ میل سلاح ثقیله، ۵ هزار و ۴۴ عراده موترسایکل، ۵۳۸ وسایط مختلف‌النوع، هزار ۲۰۵ کیلوگرام مواد انفجاری، ۹۱۷ قبضه بمب دستی، ۸۴۱ حلقه ماین، ۵۳۱ پایه مخابره، ۴۵۳ قاب دوربین و مقدار زیادی مهمات ثقیله و خفیفه از سراسر کشور به‌دست آمده است. 

او بیان داشت که در حال حاضر هیچ گروه مسلح در افغانستان وجود ندارد و گزارش‌های منتشر شده از سوی بعضی رسانه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی در این مورد بی اساس است. 

فطرت به کشورهای منطقه و جهان اطمینان داد که هیچ‌گونه تهدید از خاک افغانستان علیه آنها وجود ندارد و تشویش کشورهای جهان در این زمینه بی‌جا است. 

عنایت‌الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع ملی در این نشست گفت که این وزارت در یک سال گذشته توانسته نزدیک به ۵۰ هزار وسایط نظامی را ترمیم و آماده استفاده نمایند. 

محمد قاسم فرسد، معین پلان و پالیسی وزارت دفاع در این برنامه گفت که اقدام رسمی برای بازگرداندن نزدیک به ۶۰ چرخبال‌ها و هواپیماهای نظامی افغانستان که پس از سقوط حکومت پیشین به کشورهای همسایه افغانستان منتقل شده‌، صورت گرفته اما؛ این کشورها به دلیل فشار امریکا در این زمینه اقدامی نکرده‌اند.

مقام‌های وزارت دفاع در واکنش به اتهام‌ مقام‌های پاکستانی مبنی بر دست داشتن شهروندان افغانستان در حملات هراس‌افنگی آن کشور گفت: آنان بجای انتقاد از افغانستان باید متوجه امنیت داخلی خودشان باشد و این انتقادها نشاندهنده ناتوانی پاکستان در تامین امنیت این کشور است. 

واکنش مقام‌های وزارت دفاع  درحالی صورت می‌گیرد که چندی پیش عاصم منیر، رییس ستاد ارتش پاکستان شهروندان افغانستان را به دست داشتن در رویدادهای هراس‌افگنانه در  کشورش، متهم کرد. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

شمار نیروهای ارتش تا پایان سال به ۱۸۰ هزار تن افزایش می‌یابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد