شمار-نیروهای-امنیتی-در-افغانستان-کاهش-یافته-است

ادارۀ بازرس امریکا برای بازسازی افغانستان با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که از جنوری سال گذشته میلادی تا جنوری سال روان، شمار نیروهای امنیتی افغانستان ۱۰٫۶ در صد کاهش یافته‌است.

به گزارش افغان نیوز: در گزارش سیگار آمده است که شماری مجموعی سربازان در چوکات پولیس و اردو در حال به ۲۹۶ هزارو ۴۰۹ تن کاهش یافته، درحالی‌که باید این شمار به ۳۳۴ هزار نفر می‌رسید.

جان‌ساپکو، رییس ادارۀ بازرس ویژۀ امریکا برای بازسازی افغانستان گفته که توقع امریکا و جامعه‌ جهانی این بود که این شمار باید از مرز ۳۳۴ هزار تن باید بالای می‌بود؛ اما از کاهش شمار نیروهای امنیتی اظهار نگرانی کرده‌است.

در گزارش سیگار این گفته‌ نشده‌است که دلیل کاهش بیش از ۱۰ درصدی نیروهای امنیتی افغانستان چی‌ بوده و در آن این نیز گفته‌ نشده‌است که آیا این شمار در جریان نبرد جان باخته و یا ترک وظیفه کرده‌اند.

گفتنی‌ست که تا هنوز دولت افغانستان در مورد گزارش تازۀ سیگار واکنش نشان نه‌داده‌است.

این درحالی‌ست که به اساس آمارها، ده‌ها نظامی افغانستان در جریان نبرد با گروه طالبان کشته شده و در حال حاضر نیز آنان در وضعیت جنگی قرار دارند که تلفات‌های را نیز متقبل می‌شوند.

باید گفت که طالبان نیز به تازه‌گی عملیات بهاری شان را زیر نام خندق آغاز کرده که در جریان آن نیز، بیش از ده سرباز افغان تا به حال کشته شده‌اند.

شمار نیروهای امنیتی در افغانستان کاهش یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد