شهر-شبرغان-سقوط-و-مجرمین-از-زندان-فرار-کردند

شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان که دیروز بین نیروهای امنیتی و طالبان دست بدست شد، صبح امروز پس از درگیری شدید سقوط و مجرمین از زندان فرار کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ جنگجویان طالب، صبح امروز شنبه(۱۶، اسد) با راه‌اندازی حمله‌های مسلحانه کنترل زندان ولایت جوزجان را به دست گرفته و ۱ هزار تن که به جرم‌های مختلف زندانی بودند را آزاده کرده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان با نشر تصاویر ویدیویی، افرادی را نشان می‌دهد که درحال عبور از یک جاده هستند. اعضای این گروه نیز مدعی هستند که قادر به تصرف زندان و رهایی آنان شده‌اند.

سخنگوی طالبان در یک پیام کوتاه گفته است که اکنون طالبان در حال پیشروی در سایر نواحی شهر اند.

برخی منابع از تسخیر مقام ولایت، ریاست امنیت ملی، قوماندانی امنیه و برخی از مناطق دیگر شهر شبرغان ولایت تخار خبر داده اند.

محمدکریم جوزجانی، نماینده‌ی مردم جوزجان در مجلس نمایندگان نیز تایید کرده که در حال حاضر مرکز شهر شبرغان به‌دست گروه طالبان است.

گفته می‌شود که نیروهای قوای هوایی در حال بمبارد قسمت‌های غربی شهر اند و هیچکسی در جاده‌ها به جز از افراد طالبان دیده  نمی‌شود.

افزایش درگیری‌ها در شهر شبرغان باعث شده است که باشنده‌گان این شهر به شکل گسترده به سمت شهر مزار شریف در همسایه‌گی جوزجان آواره شوند.

طالبان شب گذشته از چندین مسیر بر شهر فیض‌آباد مرکز ولایت بدخشان و شهر تالقان مرکز ولایت تخار نیز حمله کردند، اما از سوی نیروهای امنیتی عقب‌ زده شدند.

شبرغان دومین مرکز ولایتی است که سقوط می‌کند. طالبان دیروز جمعه کنترل شهر زرنج، مرکز ولایت نیمروز افغانستان را به دست گرفتند.

این درحالی است که سفارت امریکا در کابل از شهروندانش خواست با توجه به وضعیت امنیتی و کاهش پرسونل، فوراً افغانستان را ترک کنند.

شهر شبرغان سقوط و مجرمین از زندان فرار کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد