شهر-مهترلام-با-نبود-سیستم-آب-صحی-روبرو-است

شهردار شهر مهترلام، مرکز ولایت لغمان با بیان مشکلات این شهر می گوید که عدم کانالیزسیون و نبود موجودیت سیستم آب صحی از مشکلات بزرگ باشندگان این شهر است.

به گزارش افغان نیوز: طرح انکشافی شاروالی مهترلام لغمان از سوی نظیف الله الکوزی شاروال مهترلام به جلسه  شورای عالی توسعه شهری ارائه شد.

وی در رابطه به دستآوردهای شاروالی مذکور در زمینه های حکومتداری خوب، عواید، مدیریت مالی، ارائه خدمات، جلوگیری از غصب زمین، شفافیت، عصری سازی سیستم کنترول و نظارت و سهم شهروندان در تصمیم گیری های شاروالی مذکور معلومات داد.

وی نبود کانالیزاسیون در شهر مهترلام، عدم موجودیت سیستم آب صحی آشامیدنی، نبود بودجه بخاطر تطبیق پروژه های زیربنایی و کمبود وسایط نقلیه را از جملۀ چالش ها فراراه شاروالی مهترلام دانست و پیشنهاد کرد تا از غصب زمین جلوگیری صورت گیرد و بخاطر بهبود خدمات شهری و تطبیق  پروژه های بزرگ زیربنایی، بودجه در نظر گرفته شود.

سید سعادت منصور نادری وزیر امور شهرسازی گفت که در ولایت لغمان زراعت منظم شهری یک دستآورد است که می توانیم از این الگو در ولایات دیگر استفاده نماییم.

انجنیر یلانی رئیس عمومی شرکت آبرسانی گفت که سروی و دیزاین بخاطر ایجاد سیستم آبرسانی در شهر مهترلام انجام شده است، منابع مالی آن موجود بوده و در زمینه اقدام می شود.

رئیس جمهور غنی از فعالیت های شاروالی مهترلام لغمان تشکری کرده گفت: نوآوری های که در شهر مهترلام صورت گرفته، در ولایات دیگر نیز انجام شود. وی تثبیت آدرس ها در شهرها را مهم دانست و همچنان تاکید کرد که ساحات پلانی شهرها مشخص شود.

رئیس جمهور گفت: شاروالی های که در زمینه جلوگیری از غصب زمین تلاش می کنند و آن را به دولت برمی گردانند، وزارت مالیه برای شان بودجه تشویقی در نظر خواهد گرفت.

شهر مهترلام با نبود سیستم آب صحی روبرو است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد