شکاف-جدی-میان-شوراهای-کویته-و-پشاور

مقام‌های بلند‌پایه امنیتی کشور از شکاف جدی میان شورای کویته و شورای پشاور خبر داده و می‌گویند که طالبان به صلح باور ندارند.

به گزارش افغان نیوز: احمد ضیا سراج، رئیس عمومی امنیت ملی، امروز (شنبه، ۴ ثور) در یک نشست خبری گفت که اختلاف‌ها میان شورای کویته و شورای پشاور شدت گرفته است.

وی همچنان افزود؛ نیروهای امنیت ملی یک گروه ۹ نفری را بازداشت کرده‌اند که قصد حمله بر معاون نخست ریاست جمهوری را داشتند.  

از سوی‌هم، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی در این نشست خبری با اشاره به رهایی زندانیان طالبان گفت که در فهرست این زندانیان قاچاقبران مواد مخدر نیز شامل بود.

وی علاوه کرد که اگر طالبان خواهان رهایی زندانیان خود هستند، باید فهرستی را فراهم کنند که قاچاقبران در آن شامل نباشند.

آقای محب تاکید کرد که گروه طالبان به صلح باور ندارد و غیر از جنگ، به هیچ چیزی دیگری فکر نمی‌کند.

مشاور امنیت ملی همچنان خاطرنشان ساخت که قرار است یک هیئت از پاکستان برای حل اختلافات میان دو کشور به کابل بیاید و این دیدار به ادامه نشست قبلی ما با جانب پاکستانی در بحرین انجام خواهد شد.

یاسین ضیا، سرپرست وزارت دفاع ملی نیز گفت که نیروهای ناتو تنها در بگرام، مزار شریف و کابل باقی مانده و دیگر پایگاه‌های خود را به نیروهای دولتی افغانستان سپرده‌اند.

وی افزود که گروه طالبان از زنان و کودکان به عنوان سپر انسانی در جنگ‌های خود در برابر نیروهای دفاعی و امنیتی کشور استفاده می‌کنند.

این درحالی است که نشست پیشین مسئولان امنیتی، استخباراتی و سیاسی افغانستان و پاکستان حدود یک ماه پیش با میان‌جگری بریتانیا در بحرین برگزار شده بود.

شکاف جدی میان شوراهای کویته و پشاور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد