شکست-مرگ‌بار-جنگجویان-طالب-در-ولایت-قندهار

وزارت دفاع ملی کشور اعلام نموده که در پی درگیری میان نیروهای ارتش و طالبان در ولایت قندهار، ۱۳ جنگجوی این گروه کشته شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: این وزارت در اعلامیه‌ای گفته است که جنگ‌جویان گروه طالبان حوالی ساعت 12:10 دقیقه‌ی شب گذشته بر پاسگاه‌های ارتش در مربوطات ولسوالی میانشین حمله کرده بودند که با مقاومت شدید نیروهای ارتش روبه‌رو شدند.

وزارت دفاع افزوده است که این حمله‌ی طالبان با شکست مواجه شده است. به گفته‌ی این وزارت، در نتیجه‌ی درگیری میان دو طرف، 13 جنگ‌جوی طالب کشته و مقداری سلاح و مهمات این گروه نیز تخریب شده است.

ولایت قندهار در جنوب کشور یکی از ولایت‌های ناامن است. جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت حضور و فعالیت تروریستی دارند.

این درحالی است که شبِ گذشته در نتیجه درگیری نیروهای امنیتی با طالبان مسلح در منطقه «سرخ کوتل» شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان، ۷ نیروی امنیتی به‌شمول «جمعه خان مبارز» فرمانده پولیس محلی جان باخته و ۷ تن دیگر زخمی شدند.

ینس استولتنبرگ، سرمنشی پیمان ناتو، دیروز خود (۱۷ جون) طی ویدیو کنفرانس در بروکسل گفت که ما می‌خواهیم حضور خود را در افغانستان بیشتر کاهش دهیم، ولی این روند به پروسه صلح وابستگی دارد؛ زیرا چیزی را که ما امیدواریم و از طالبان می‌خواهیم انجام دهند این است که خشونت را کاهش دهند و ما کاهشی را که توقع داشتیم ندیده‌ایم.

شکست مرگ‌بار جنگجویان طالب در ولایت قندهار

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد