شکست-مرگ‌بار-طالبان-و-جنگجویان-پاکستانی-در-ننگرهار

مقام‌های امنیتی کشور می‌گویند که در نتیجه ضدحمله‌ی نیروهای امنیتی در ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار، ۳۱ جنگ‌جوی گروه طالبان به‌شمول ۱۳ شهروند پاکستانی کشته شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: مسئولان محلی در ولایت ننگرهار می‌گویند که در ضدحمله‌ی نیروهای امنیتی در ولسوالی خوگیانی این ولایت، ۳۱ جنگ‌جوی گروه طالبان به‌شمول ۱۳ شهروند پاکستانی کشته شده‌اند.

در اعلامیه‌ای که از سوی دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار به نشر رسیده، آمده است که نیروهای امنیتی این ضدحمله را عصر روز گذشته (چهارشنبه، ۱ اسد) در پی حمله‌ی جنگ‌جویان طالبان بر پاسگاه‌های این نیروها در روستای «قیلغو»ی ولسوالی خوگیانی راه‌اندازی کرده‌اند.

به نقل از اعلامیه، در جریان درگیری‌ها میان دو طرف ۱۵ طالب زخمی و یک جنگ‌جوی دیگر این گروه بازداشت شده است.

در همین حال، وزارت دفاع ملی کشور امروز پنج شنبه(2، اسد) با نشر اعلامیه گفته است که روز گذشته، گروهی از طالبان، پلان حمله بر منطقه«کیغلو» در ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار را داشتند، اما نیروهای ملی دفاعی از تطبیق این پلان شوم دشمن جلوگیری کردند.

اعلامیه افزوده است که در جریان این درگیری ۳۱ طالب کشته و ۱۵ طالب دیگر زخمی شدند. هم چنان ۱۰ عراده وسایط مختلف النوع این گروه تخریب و ۵ حلقه ماین نیز خنثی گردیده است.

این درحالی است که هفته گذشته، شماری از اعضای شورای ولایتی پکتیا با ابراز نگرانی از افزایش نا امنی‌ها در چند ماه اخیر به افغان نیوز گفتند که به دلیل حضور ملیشه‌های پاکستانی و گسترش فعالیت‌های گروه طالبان، ناامنی‌ها نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

شکست مرگ‌بار طالبان و جنگجویان پاکستانی در ننگرهار

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد