صد-مکتب-در-ولایت-جوزجان-از-سوی-طالبان-بسته-شد-شرط-بازگشایی-مکاتب-تطبیق-نصاب-درسی-طالبان-است

بیش از صد مکتب در ولسوالی درزآب ولایت جوزجان از سوی طالبان بسته و هشتصد معلم بی سرنوشت شدندمخالفین گفته اند تا زمانی که نصاب درسی طالبان در این مکاتب تطبق نشود، اجازه باز کردن مکاتب نخواهند داد.

به گزارش افغان نیوز: طالبان بیش از صد مکتب را در ولسوالی درزآب ولایت جوزجان بسته نموده و گفته اند تا زمانی که نصاب درسی طالبان در این مکاتب تطبق نشود، اجازه باز کردن مکاتب را نخواهند داد.

فهیمه سادات، نماینده مردم جوزجان در ولسی جرگه گفته است، در ملاقاتی که در ایام تعطیلات با مردم ولایت جوزجان داشتم، همه نگران امنیت این ولایت هستند، تنها مراکز ولسوالی های ده گانه جوزجان در دست دولت است و بقیه همه به دست مخالفان قرار دارد.

وی افزود، در ولسوالی های درزآب و قوش تیپه، داعش و طالب حضور دارند. گاهی اوقات داعش با دولت می جنگد و مردم را اذیت می کند و گاهی هم داعش با طالبان در حال نبرد بوده که در هر دو صورت مردم این ولسوالی ها آزار و اذیت می شوند.

نماینده ولایت جوزجان تصریح کرده است ،۱۰۰ مکتب در درزآب مسدود و ۸۰۰ معلم در این ولسوالی بی سرنوشت مانده اند.

حلیمه صدف نماینده مردم قوش تیپه و درزآب در شورای ولایتی جوزجان اظهار داشته است که مردم این دو ولسوالی( قوش تپه و درزآب) تحت حاکمیت طالبان و داعشیان قرار داشته و هرکاری که دل شان شود، بالای مردم قوش تپه و درزآب انجام می دهند.

صد مکتب در ولایت جوزجان از سوی طالبان بسته شد/شرط بازگشایی مکاتب تطبیق نصاب درسی طالبان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد