صلح-با-دولت؛-حزب-اسلامی-را-با-طالبان-درگیر-کرد

پس از امضای توفق نامه صلح بین دولت و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار، افراد وابسته به گروه طالبان در ولایت میدان وردک به این حزب حمله کرده که در نتیجه بیش از ۲۰ تن از طرف های درگیر کشته وزخمی شدند.

به گزارش افغان خبر؛ در مراسم امضای توافقنامه صلح بین دولت و حزب اسلامی، رهبر این حزب در پیام ویدئویی خود گفت که کشمکش و درگیریها راه حل نیست، طالبان به صلح بپیوندند و خواسته‌های معقولی را ارائه کنند.

حکمتیار با تاکید ادامه داد که بیائید مذاکره کنید و اگر صلح جواب نداد، به کوهها برگردید.

سران دولت نیز از طالبان افغان خواستند تا مانند حزب اسلامی به روند صلح بپیوندند و مبارزه شان را از راه سیاسی به پیش ببرند.

این در حالی است که گروه طالبان به رهبری ملاهیبت الله با توافقنامه صلح دولت و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار اعلام مخالفت کرده بود.

گروه طالبان به رهبری ملا هیبت الله گفته بود که حکمتیار با پشت کردن به  جهاد، مرتکب جرم بزرگی شده است.

با این حال، برخی منابع افغان از درگیری جنگجویان طالبان و حزب اسلامی حکمتیار در ولایت میدان وردک خبر می‌دهند.

حاجی احمد جعفری رئیس شورای ولایتی میدان وردک می گوید که در این حمله حاجی یوسف سر گروپ گروه حقانی که یکی از فرماندهان برجسته طالبان بود، کشته شده است و طالبان از چندین استقامت بالای مراکز حزب اسلامی حمله کردند که در آن شش طالب کشته و 9 تن دیگر آنان زخمی شده اند.
جعفری همچنان افزود که در حمله طالبان بالای مراکز حزب اسلامی در منطقه میدان شهر و ولسوالی نرخ ولایت میدان وردک 2 عضو این حزب کشته و 4 تن دیگر آنان زخمی شده اند.
گزارش‌ها از درگیری حزب اسلامی و گروه طالبان در حالی منتشر می‌شود که شورای عالی شاخه انشعابی طالبان به سرکردگی «ملا رسول» از مصالحه حزب اسلامی با دولت، با انتشار بیانیه‌‌ای اعلام حمایت کرده بود.

صلح با دولت؛ حزب اسلامی را با طالبان درگیر کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد