صلح-با-عزت-می-خواهیم،-حتی-اگر-خون-ما-ریخته-شود

سرپرست وزارت دفاع افغانستان می گوید که در مورد صلح تا آخرین رمق حیات پیش می‌رویم و صلح با عزت را خواستار هستیم حتی اگر خون ما هم ریخته شود.

به گزارش افغان نیوز: اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع افغانستان روز (چهارشنبه، ۷ حمل) در برنامه معرفی جنرال محمد یاسین ضیا به‌حیث معاون اول این وزارت گفت که «با راپورهایی که داریم دشمنان مزدور به امر بادارهای خارجی شان آمادگی جنگ  را می‌گیرند

وی گفت که فشار هایی بالای طالبان وارد شده‌اند؛ ما عملیات‌ را تقریبا بر آنها سه‌چند کرده‌ایم. انشاالله به صلح تن خواهند داد. اگر به صلح تن ندهند، مجبور شان می‌کنیم تا به صلح رجوع کنند. در مورد صلح تا آخرین رمق حیات پیش می‌رویم و صلح با عزت را خواستار هستیم حتی اگر خون ما هم ریخته شود.»

آقای خالد به‌صورت تلویحی در پاسخ به سخنان عباس استانکزی، رییس هیأت مذاکره کننده طالبان گفت که بعضی از دشمنان ما گفته‌اند که ارتش افغانستان را از بین می‌برند اما با توجه به تجربه گذشته، «دیگر به هیچ‌کس این اجازه را نخواهیم داد تا ارتش را متلاشی کند

سرپرست وزارت دفاع همچنان گفت که رهبران سیاسی در امور کاری نیروهای امنیتی مداخله نکنند، زیرا این نیروها به کارهای سیاسی کار ندارند و برای زمینه‌سازی و برگزاری انتخابات آبرومندانه از تمام امکانات خود کار می‌گیرند.

این درحالی است که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالت متحده امریکا برای صلح افغانستان دور ششم سفرش را به افغانستان، کشورهای منطقه، اروپا و خاور میانه آغاز نموده است.

صلح با عزت می خواهیم، حتی اگر خون ما ریخته شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد