طالبان-از-حزب-اسلامی-الگو-بگیرند-صلح-تنها-راه-حل-است

مشاور شورای امنیت ملی در مراسم امضاء تفاهم نامه صلح بین دولت و حزب اسلامی گفت؛ گروه‌های مخالف مانند طالبان از پیوستن حزب اسلامی به روند صلح الگو گرفته و به میز مذاکره حاضر شوند.

به گزارش افغان خبر: محمد حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی کشور، امروز (پنج شنبه 1 میزان) در مراسم امضاء توافق نامه بین حزب اسلامی و دولت گفت؛ گروه طالبان نیز همانند حزب اسلامی به پروسه صلح حاضر شوند و دولت نیز برای خروج نیروهای خارجی از این کشور تلاش می‌کند.

آقای اتمر تأکید کرد؛ روند صلح با گروه‌های درگیر جنگ در هیچ کشور آسان نیست بلکه یک پروسه طولانی مدت است و صلح با حزب اسلامی حکمتیار با تلاش بزرگان به نتیجه رسید.

مشاور امنیت ملی بیان داشت که اشرف‌غنی رئیس‌جمهور و عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی، در زمانی که مذاکرات صلح با مشکل روبرو می‌شدند، براساس تعهدشان به صلح، مشکلات این روند را برطرف می‌کردند.

وی تأکید کرد: مذاکرات صلح با حزب اسلامی حکمتیار بدون همکاری شرکای بین‌المللی افغانستان به نتیجه نمی‌رسید.

اتمر گفت؛ جنگ افغانستان تحمیل شده است و شرکای بین‌المللی از جمله آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، سازمان ملل و اتحادیه اروپا در زمینه صلح در افغانستان باید همکاری کنند.

مشاور شورای امنیت ملی گفت؛: حزب اسلامی حکمتیار متعهد به اعلام آتش‌بس فوری و دائمی، جلوگیری از تحرکات نظامی، منحل تشکیلات نظامی و عدم حمایت از گروه‌های تروریستی شده است.

وی تأکید کرد که به حزب اسلامی تعهد دادیم تا در راستای خارج کردن نیروهای خارجی تلاش کنیم و پیگیری این مسئله از طریق صلح‌آمیز خواهد بود.

مشاور امنیت ملی افغانستان خطاب به گروه طالبان نیز گفت که از جنگ دست بردارند و با رهایی از دست پاکستان و سازمان‌های تروریستی به روند صلح بپیوندند. دولت نیز برای خروج نیروهای خارجی تلاش می‌کند.

اتمر افزود: "همانطور که با حزب اسلامی حکمتیار صلح کردیم، با طالبان افغان نیز صلح می‌کنیم اما مذاکره دولت با این گروه باید در فضای سیاسی و مسئولانه صورت گیرد".

طالبان از حزب اسلامی الگو بگیرند/ صلح تنها راه حل است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد