طالبان-از-خانه-های-مردم-فاریاب-به-عنوان-سنگر-استفاده-می-کنند

سخنگوی والی فاریاب می گوید؛ طالبان منازل مسکونی را که در آن زنان و کودکان نیز زندگی می کنند سنگر قرار داده و با نیروهای امنیتی می جنگند.

به گزارش افغان نیوز: جاوید بیدار، سخنگوی والی فاریاب، روز پنج شنبه( ۸ سنبله) به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ نیروهای امنیتی به دلیل آسیب رسیدن به زنان و کودکانی که در درون خانه های شان گیرمانده اند و طالبان از این خانه ها به عنوان سنگر استفاده می کنند، نمی توانند به سوی دشمنان شلیک کنند.

در همین حال صبغت الله سیلاب عضو شورای ولایتی فاریاب از ترک پوسته های امنیتی دراین ولایت خبر داده می گوید که دو روز قبل اردوی ملی به دلیل بی توجهی حکومت، محل ماموریت شان را ترک کرده و به شهر میمنه مرکزولایت فاریاب آمده اند.

ای عضو شورای ولایتی تاکید می کند، نزدیک به دو سال است که فاریاب ناامن می باشد و تاکنون خیزش های مردمی باعث شده مخالفان مسلح را عقب برانند و از سوی دولت هیچ گونه حمایتی صورت نگرفته است. وی افزود؛ نیروهای امنیتی با مشاهده این وضعیت روزبه روز از وظایف شان دلسرد شده و هیج تمایلی برای دفاع از سرزمین شان ندارند.

آقای سیلاب خاطر نشان ساخت که از زمان اختلافات پیش آمده میان رئیس جمهورغنی و جنرال دوستم، آقای غنی نسبت به ولایت های شمالی که بیشترین طرفداران معاونیت اول در آنجا زندگی دارند، بی توجهی کرده و هیچ اقدامی برای جلوگیری از نفوذ حلقات تروریستی نمی کند.

این عضو شورای ولایتی فاریاب اضافه می کند که ولسوالی های کوهستانات، گرزیوان، خواجه سبزپوش، المار و قیصار به جز مرکز تمامی مناطق آن ها به دست طالبان بوده و همچنان ولسوالی بلچراغ به صورت کامل در تصرف مخالفان قرار دارد.

وی اظهار داشت؛ مسوولیت امنیتی ولسوالی غورماچ که قبلا به ۲۰۹ شاهین سپرده شده بود اما کمبود نیروهای امنیتی باعث شد تا دوباره مسوولیت این ولسوالی به ۲۰۸ ظفر واگذار شود.

از سوی هم باشندگان فاریاب مدعی اند که رئیس جمهور غنی به خاطر امتیازگیری از جامعه جهانی، جنگ در ولایت های شمالی و غزنی را برجسته می سازد.

اما سخنگوی ولایت والی این گفته های باشندگان فاریاب را چنین پاسخ می دهد: هیچ کس نمی خواهد بخاطر امتیازگیری از دیگران خانه اش را به آتش بکشد.

در عین حال آقای جاوید بیدار، سخنگوی والی فاریاب وضعیت را نسبت به سال های گذشته خوب ارزیابی کرده افزود؛ با در نظرداشت تلفات سنگینی که مخالفان طی ماه های اخیر داشته اند، می توان گفت که تهدیدات امنیتی کاهش یافته است. " حبیبه حبیبی"

طالبان از خانه های مردم فاریاب به عنوان سنگر استفاده می کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد